longkanker!!!!!!??

• laura

hoi allemaal,

het is een raar maar waar verhaal,ik ben laura,ben 25 en heb twee kleine kindjes en

ik ging drie weken geleden naar de dokter omdat ik pijn aan mijn buikspieren en rug en borstspieren had gehad,de dokter stuurde mij door om longembolie uit te sluiten daar ik al eens trombose heb gehad.na alle foto's en toestanden kon ik na 6 uur onderzoek naar huis.echter werdt ik de volgende dag terug geroepen door het ziekenhuis,foute boel dus.op de gangen kreeg ik te horen dat er op de foto's een vlekje te zien was en moest door de ct scan,het is 1,5 cm.daarna heb ik wat onderzoeken gehad en vorige week een longpunctie(wat geen pretje was)

uit de longpunctie konden ze geen informatie halen omdat het meer bloed was dan weefsel,hieruit heeft de arts die het overigens niet vertrouwd gezien de vorm van het ding, besloten om het operatief te verwijderen.omdat andere onderzoeken te lang duren gezien de wachttijd en het wachtten op de uitslag.het is naar mijn weten een zware operatie en als het inderdaad kanker is(wat tijdens de operatie ter plekke wordt uitgezocht)

verwijderen ze mijn onder kwab.dit gebeurt over ong.twee weken in leyenburg denhaag.ik kwam dus voor een pijntje naar de dokter en kom met misschien kanker het ziekenhuis uit.ik ben wel vrij optimistisch,we zijn er dankzij het engeltje boven mijn hoofd( die al voor de derde keer mijn leven red)bijtijds bij.

op de foto zijn mijn lymfe klieren niet opgezet wat de kans op uitzaaing klein maakt.de vraag is;zijn er meer (jonge )mensen met longkanker kwam er bij jullie punctie wel een duidelijkheid?en hoe verging bij jullie de operatie.positief of negatief laat maar horen.is het bij jullie genezen of verergerd.

de kans is dat ze misschien voor niets opereren en dat vind ik moeilijk.

bedankt groetjes laura.

• Joyce

Het wil niet zeggen dat je longkanker hebt hoor !! Ik zal als ik jouw was eerst maar de onderzoeken en de operatie afwachten voordat je gaat denken aan longkanker !!

Ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen

groetjes Joyce

• .......

Hallo Laura,

Als het inderdaad kanker is en er zijn nog geen uitzaaiingen dan ben je er op tijd bij. De operatie is echter zwaar. Ik heb deze ook gehad toen ik 36 jaar was. Ik ben nu 39. De ribben worden opengesperd. Het kan via de onderkant van je borst naar je oksel toe of via de zijkant van je rug. Bij mij was de tumor zo groot, dat ze via mij rug naar de onderkant van mijn borst zijn gaan snijden. Dan sperren ze je ribben open. Na de operatie krijg je een drain. Dit doet ook pijn. Vraag om pijnstillers hoor. De ruggeprik voor toevoer van morfine was bij mij mislukt. Heel veel succes en blijf alles vragen hoor. Laat je nog eens weten wat het was.

…………….

• .......

Laura, nog eventjes dit. Vraag om thuishulp. Mijn kinderen waren ook nog jong, 9 en 11 jaar. Ik heb toen een paar weken thuiszorg gehad, 3 uur per week voor huishoudelijk werk. Mijn man ging korter werken om boodschappen etc. te doen. Ik hoop voor je dat alles goed komt. ……………..

• laura

bedankt voor jullie reacties,

en joyce;het gaat er eigenlijk niet meer zo zeer om of ik kanker heb,

ik krijg gewoon dezelfde operatie of het nu negatief of positief is.

als ik bij kom ben ik het kwijt of het het nu wel of niet was,snap je het nog een beetje?

• mariska

hallo mijn naaam is mariska ik zelf heb het niet maar mijn moeder is 3 jaar geleden geopereerd aan longkanker ze hebben een deelvan haar long weggehaald en zeiden dat ze alles weggehaald hadden helaas was dit niet het geval 4 maanden later voor controle ondekte ze nog een plekje in de andere deel van de long chemocuren volgde en helaas zonder resultaat nu op dit moment lig ze op sterven ik wil je een tip geven mocht het zo zijn wat ik niet voor je hoop want dit gun je niemand vraag dan meteen of ze je hele long eruit halen en om een nabehandeling,(bestraling)want als dat bij mijn moeder was gebeurd was ze nu harstikke gezond ik wens je veel sterkte en hoop voor je dat het goed uitpakt groeten mariska

• Melly

Hoi Laura ik weet niet of de operatie al achter de rug is maar ikzelf ben ruim een jaar geleden geopereert aan longkanker de operatie is bij mij goed gegaan geen uitzaaingen het is zwaar maar alleen al het weten dat de kanker weg is doet je weer stralen je hebt vanzelf je ups en downs maar het leven lacht je weer tegemoet mijn arm was na de operatie door een zenuwbeschadiging moeilijk te bewgen maar met fysiotherapie is dat nu voor 98% weerhelemaal goed ik ben wel een stuk ouder dan jou maar wilde je toch even vertellen dat het gewoon ook heel goed kan gaan ik ben nu 52 jaar enheel positief ingesteld verleden week voor controle geweest en mag een halfjaar wegblijven ik wens je heel veel sterkte en blijf positief laat je nog wat van je horen?