Longkanker en roken

• ariel&Melissa

Wij vroegen ons af of mensen hier mensen kennen die aan longkanker zijn overleden of dat nu hebben/hadden……..

en of die mensen ook rookten en hoeveel.Want je kan het toch ook krijgen zonder dat je rookt?

• Judith

Mijn vader is overleden aan longkanker en rookte elke dag een pakje sigaretten tot en met het moment dat hij ziek werd.

Mijn opa was al 20 jaar gestopt met roken en kreeg toch ook longkanker, waar hij aan overleed. Hij rookte ook een pakje per dag.

Er zijn verschillende soorten longkanker, waarvan het kleincellig bronchuscarcinoom het meest geassocieerd is met roken.

• Jacqueline

Mijn schoonvader is vorig jaar februari overleden aan longkanker terwijl hij nog nooit van zijn leven een sigaret had gerookt. Hij fietste 3x in de week behoorlijke afstanden, deed aan fitness, dus behoorlijk sportief.

Je kan het dus ook krijgen als je niet gerookt hebt.

gr

Jacqueline

• laura

hoi,

ik heb het,ik leef heel gezond ben 25 en rook niet.

ik weet het overigens nog maar net.

roken zegt niet alles dus.

groetjes laura.

• WorstKaas

Van de mensen met longkanker heeft 90% gerookt of rookt nog.

• mariska

mijn moeder heeft longkanker en heeft 35 jaar gerookt of het daardoor komt kunnen de artsen niet zeggen groet mariska

• anna

Mijn schoonvader kreeg een aantal jaren geleden longkanker waarvan werd gezegd dat deze alleen voorkomt bij rokers. Gelukkig heeft hij het na operatie en bestraling overleefd maar als hij niet had gerookt had hij deze vorm van kanker nooit gekregen!!

• ......

Beste mensen,

Voor mij was de reden om te stoppen met roken, toen ik hoorde, als er niet gerookt werd zou 99% van de longziektens neit bestaan…………

Dit heb ik gehoord van iemand die op de longafdeling werkte.