Onderzoek naar kanker in regio

• Marjolein

Hoi,

In de regio waar ik vandaan kom, komt ontzettend veel kanker voor. Eigenlijk wil ik heel graag onderzoeken waar meer kanker voorkomt dan ergens anders, en wat hier dan de oorzaak van is. Ik heb namelijk echt het idee, dat er in mijn regio een oorzaak voor móet zijn. We wonen vlakbij een vliegveld, misschien iets in de bodem? Heeft er iemand enig idee hoe je zo'n onderzoek kunt beginnen, of waar ik informatie in zou kunnen winnen?

Groetjes, Marjolein Wessels.

• Henri

In welke regio woon je Marjolein? Ik ben ex-leukemiepatiënt, en woonde destijds in de buurt van hoogspanningskabels. Het is moeilijk te bewijzen of er verbanden zijn.

• anoniem

dit klopt henrie want wie wil nu dat de staat schuldig is

mijn advies is doe dit met zo veel mogelijk mensen want dan durven de grote jongens niet zo veel helaas ben ik er nog niet direkt aan toe om hier mee te helpen omdat ik nog te veel aan mijn hoofd heb maar ik zal voor marjolein duimen dat er nu eindelijk eens duidelijk gezegt gaat worden

dat in onze huidige wereld ook dingen worden gemaakt waar veel mensen ziek van worden en dat er ook veel dood aan gaan en dan praat ik over dingen die we zo gewoon vinden zoals stroom ,benzine en airco en ga zo maar door

ik zelf heb ook kanker en ben hier erg druk mee ik heb een vermoede waar van ik het zou kunnen hebben maar dat zoek ik nog wel eens uit tot die tijd moet ik eerst zorgen dat ik genees

heel veel succes anoniem

• Marjolein

Heel veel succes met het genezingsproces, en hopelijk kun je later de directe oorzaak aanvechten. Ik woon in Brabant, en vermoed dat het zou kunnen komen van een vliegveld. Maar er kunnen nog zóveel meer oorzaken zijn, zoals Henri zei hoogspanningskabels. Heb je hier al info over?

• Jollie

Ik heb ooit - ongeveer 2 jaar geleden - een documentaire gezien op Discovery Channel over een dorp in de USA, waar ontzettend veel (jonge) mensen met kanker waren. Zij woonden direkt naast een elektriciteitscentrale.

Als ik me niet vergis heeft “het Beste” van Reader's Digest hier ook een artikel aan gewijd, maar ook hiervan weet ik niet meer wanneer precies.

Ik woon zelf in Limburg, niet ver van DSM, en hier lijkt de hele ziekte kanker wel een epidemie! Volgens mij bestaat er wel degelijk een verband tussen bepaalde vormen van industrie en ziektes, maar het bewijs hiervoor zal ontzettend moeilijk te vinden zijn!

Sterkte&succes

• Jacqueline

Afgelopen weekend heeft er een stuk op teletekst gestaan over hoogspanningskabels en kanker. Nederland wordt volgebouwd en inderdaad ook dichtbij hoogspanningskabels. Nu is het opgevallen dat er veel mensen kanker krijgen die bij die hoogspanningskabels in de buurt wonen. Verder stond er niet veel over, maar misschien iets om eens aan de huisarts te vragen?

succes

Jacqueline

• Henri

Hoi Marjolein,

Op internet staan diverse artikelen zoals:

www.milieu-en-gezondheid.be/publicaties

www.arbo.nl/news

www.kankerbestrijding.nl

Ik wens je succes bij je pogingen. Mocht je hulp nodig hebben, mail me maar even, henrivanveen@hotmail.nl

groet,

Henri