mijn moeder heeft longkanker

• ingrid

Hoi

Mijn moeder heeft eergisteren te horen gkregen dat ze longkanker heeft. Ze had al twee keer borstkanker gehad, is gendraagster van brca=1, en nu dan een verdwaald celletje wat vijf tumoren zijn geworden in allebei haar longen.

Wat is het toch oneerlijk!!!!

Ze krijgt nog een hele batterij aan onderzoeken waar ik nog nooit van gehoord heb, en pas over 6 weken gaan ze eens kijken wat ze kunnen doen!!! Na alle onderzoeken, ik snap ook wel dat dat niet anders kan,maar misschien is het dan wel helemaal te laat!!!!

Het idee dat ze misschien wel nooit mijn kinderen zou kunnen zien is gewoon ondragelijk! Wie kent iemand die hiervan is genezen?!!

Ingrid

• Jollie

Lieve Ingrid,

Het lijkt wel mijn verhaal wat je opschrijft. Ook mijn moeder heeft 14 jaar geleden borstkanker gehad, waarvan ze is genezen. Afgelopen december (net voor de kerst) kregen we te horen dat ze weer kanker heeft, ditmaal ongeneeslijk.

Je begrijpt dat we de eerste tijd helemaal verdoofd waren. Allemaal vragen die door je hoofd spoken, paniek en angst. Is er nog tijd….. zal ze nog meemaken dat haar kinderen trouwen, ziet ze nog kleinkinderen geboren worden etc. etc. etc.

Maar al heel snel kwamen we met zijn allen tot het inzicht dat we vooral moeten proberen te genieten van de tijd die we nog hebben. Gelukkig kan ik zeggen dat het met mijn moeder op dit moment FANTASTISCH gaat.

Volgens de laatste scan die ze heeft laten maken zijn de uitzaaiingen opzienbarend verkleind!! De chemo is heel goed aangeslagen. Ze voelt zich prima, heeft energie, wilskracht en nog steeds heel veel zin om te leven. Ze heeft net een nieuwe hond gekregen, ze gaat verhuizen, we gaan in november met de hele familie op vakantie.

Het enige wat ik je wil zeggen is: Kom op, blijf moed houden!! Probeer positief te blijven! Misschien is je moeder wel te genezen…. ik ken via dit forum trouwens iemand die genezen is van longkanker. HET KAN DUS WEL.

• Rita

Hoi Ingrid

Bij mij is vorig jaar mei kleincellige longkanker geconstateerd en het ging heel slecht met me. Na 5 chemokuren ben ik ontzettend opgeknapt en zijn er alleen nog restantstreepjes te zien. Nu dik een jaar later voel ik me prima en geniet volop van het leven. Ik kan en doe alles wat een “ normaal” mens ook doet. Hoe lang dit allemaal duurt weet ik niet maar je ziet maar, je ziet het, het kan allemaal wel.

Sterkte voor de komende tijd.

Groetjes Rita

• ingrid

Fijn om te lezen, geeft toch weer wat moed. Echt genezen zal ze niet denk ik, er zijn vandaag alweer wat nieuwe uitzaaiingen geconstateerd, ditmaal in een lymfeklier en op een klein plekje op haar hoofd. * voelt aan als erwtje*.

Nieuws over de behandeling is er nog niet, dat komt pas eind juli!!!! Vakantietijd maakt het dat het erg lang gaat duren voor mijn gevoel.

Bah!! Ik doe mijn best om positief te blijven, maar zo aan het einde van een dag werken is dat weleens erg moeilijk.

Fijn wel om dan te lezen dat er lieve mensen zijn die op mijn berichtje reageren!!

Thanks….

groetjes Ingrid

• Ankie

Lieve Ingrid,

Als ik je verhaal lees, springen de tranen mij in de ogen. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte de komende tijd! Hoe oud is je moeder? Hoe is ze er zelf onder?

Mijn moeder is 4 februari overleden. Ze had uitzaaingen in de botten. Ze heeft nog een chemokuur gehad, maar die sloeg niet aan. Binnen 7 weken is ze overleden!! 63 jaar…Ik begin haar nu heel erg te missen…Het is net of wordt het elke week alleen maar erger. Gelukkig heeft mijn moeder de laatste weken in het ziekenhuis geen pijn gehad. Ik hoop ook dat jouw moeder geen pijn heeft of zal krijgen. Geniet echt van de tijd die je nog krijgt met haar. En zeg haar alles wat je maar wilt vertellen. Ik schiet nu ff vol, maar lieve schat ik wens je heel veel sterkte

Ankie

• Esther

Helaas heb ik ook geen verhaal met happy end te vertellen; op 7 januari jl. is mijn allerliefste vader overleden aan de gevolgen van kleincellige longkanker. Binnen 7 weken vanaf de diagnose is hij overleden, hij heeft 2 chemokuren gehad die helaas niet aansloegen en op het laatst uitzaaiingen naar de lymfe klieren.

Maar waar leven is,is hoop probeer zoveel mogelijk tijd door te brengen met je moeder en zeg alles tegen haar!

Heel veel sterkte!!

• manon

Ik wil reageren op het bericht van Esther. Precies het zelfde heb ik meegemaakt. 8 weken na de diagnose is mijn vader op 18 feb. jl overleden. oa ook uitzaaingen in lymfeklieren. hoe gaat het met jou nu?

Manon