mijn vriend heeft een hersentumor

• yenny

Hallo,

ik wil graag met mensen in contact komen waarvan de partner (man of vrouw) een hersentumor heeft of heeft gehad. Ik vind het moeilijk om ermee om te gaan. En soms weet ik me geen raad meer. We weten het nog geen half jaar en we weten dat hij op korte termijn dood gaat. Ik ben degene die sterk moet blijven voor hem, maar het wordt steeds moeilijker.

• Michel

Beste Yenny

ik zelf ken niemand die zo iets heeft gahad of meegemaakt maar ik hoop toch dat ik je een beetje raad kan geven ook al is het moeilijk . me zie me verhaal hier onder, probeer een beetje aan de leuke dingen te denken de fijne dagen die jij met hem zo als reisen dagjes uit en noem het maar op dat geeft een beetje steun . maar zelf doe je er niks aan ook al zou je de pijn een beetje willen verzachten ik zei nog tegen een arts in het ziekenhuis er staat aan het ende van gang een man die aan een touw trekt maar dan steeds sneller en steeds harder .

maar moeilijk blijft het altijd en daar doe je echt niks aan

Veel sterkte —– Gr michel

• gerard

hallo yenny,

Mijn vrouw heeft uitzaaiingen van borstkanker in het brein gehad en dat te horen doet de grond onder je voeten wegzakken. Het is moeilijk te behandelen omdat je met de hersenbloedbariere zit waardoor medicijnen niet in de hersenen komen.

hoe hier mee om te gaan ? Moeilijk maar als je niets doet is het nog moeilijker.

Wij zijn de dingen bliven doen die we anders ook zouden doen, hoe moeilijk het ook is maar het geen je leven toch wat zin. je kunt er op blijven wachten maar dat werkt niet.

Pak de momenten als je vriend zich (redelijk) goed voelt en ga er uit om dingen te ondernemen weekend weg dagjes uit want dat zijn de dingen die je later als herinnering terug kunt halen en het leidt enigzins af op het moment dat je het onderneemt. Zoals je al zegt komt het einde op je af maar ga er alsjeblieft niet op zitten wachten. iedereen zegt dan wel dat je positief moet blijven en leuke dingen moet gaan doen je moet het wel kunnen, maar als jullie het enigzins kunnen pak het dan. ik wens jullei heel veel sterkte ik weet wat jullie doormaken maar misschien heb je hier wat aan. maak er alsjeblieft het BESTE van je hebt elkaar nog laat dat wat waard zijn. groet gerard

• Henri

Yenny,

Gerard heeft gelijk. Ga de deur uit, dagjes weg maak een verre reis als het kan. Ik heb 6 jaar geleden leukemie gehad, ben sindsdien in remissie. Ik weet dat het geen vergelijking is aangezien ik die k…ziekte heb overleefd. Maar ik heb geleerd om de dag te plukken. Ik ben altijd een workaholic geweest en zal dat ook blijven, maar als de kans zich voordoet gaan mijn vriendin en ik er samen op uit. We zijn o.m. in Canada geweest en in december nog in Nieuw-Zeeland. En geloof me, je hebt een ongelooflijke tijd. En dat zijn de momenten die je later koestert.

Ik wens jullie heel veel sterkte.

• Bo

Ik heb ook een hersen tumor waarschijnlijk heb al 6 maanden een doof gevoel in mijn hoofd de dokter denkt van niet maar een vriend had ook een hersen tumor en hebben ze pas naar 3 jaar gezien

• jolanda bont

Hoi ik ben jolanda mijn vader is afgelopen dec overleden ter gevolge van twee hersenentumoren.

Als je vragen hebt of je wilt me mailen mag dat altijd hoor.

Ik kan me heel goed begrijpen hoe je je voelt en al helemaal hoe het is als je vriend terminaal is.

Ik heb het ook allemaal meegemaakt.

Ik wens je verder heel veel sterkte toe

Met heel veel groeten en veel liefs Jolanda

• francien

12 jaar geleden werd ik aan een hersentumor geopereerd en werd ik daarna 20 keer bestraald, ook werd me verteld dat het om een zeer agressieve vorm van kanker ging en dat een tweede operatie sowieso uitgesloten was.

Na veel gezeur en aandringen mijnerzijds werd ik met een maximale levensverwachting van drie maanden naar huis gestuurd.

Na 10 jaar begon de tumor weer op te spelen en de toenmalige chirurg adviseerde,zonder enige restrictie, zo vlug mogelijk te opereren. Ook dat is inmiddels al weer twee jaar geleden…. We hebben de tijd mee!!!!! Dagelijks vinden ze wel weer nieuwe mogelijkheden. Op papier had ik al lang dood moeten zijn, en had ik me vanaf het moment van de “drie maanden verwachting” passief en afwachtend opgesteld dan had ik drie maanden voor niks in de zenuwen gezeten.

Het gaat nog steeds vrij goed, hoewel je natuurlijk wel steeds een beetje van je mogelijkheden in moet leveren. Maar WE LEVEN NOG na 12 jaar!

Houden jullie de moed er in, het loopt toch anders dan je denkt.Groeten en sterkte voor allemaal.

Francien.

• Angie

Hoi Jolanda en Iedereen die dit leest!

Het is al enige tijd geleden dat je het bericht hier hebt achtergelaten en ik hoop echt dat alles een beetje goed met julile gaat.

2 maanden geleden is er bij mijn vriend ook een hersentumor ontdekt, de eerste 2 weken staat je leven even stil en stort je wereld in. Daarna moet je stap voor stap verder, hij heeft nu een biopsie gehad om de tumor te onderzoeken.

Nu moeten we morgen terug voor de uitslag, de chirurg heeft wel al laten weten dat de de tumor geen kwaadaardige cellen bevat maar dat het heel ongunstig ligt.

Ik ben ook op zoek naar mensen waarvan hun partner een hersentumor hebben.

Ik wens je ieder geval heel veel sterkte! En iedereen die dit leest want ik merk wel dat mensen op deze pagina komen met een reden en dat is op zoek naar lotgenoten, meer informatie en misschien wel steun!

Angie