slokdarmkanker

• kikkie

hoi allemaal,

Mijn schoonvader heeft slokdarmkanker . Er zit een gezwel van 17 cm aan de buitenkant, die vast zit aan zijn longen. En er zitten 2 kleintjes in zijn slokdarm.

Hij is geopereerd maar helaas konden ze niets weghalen. Nu zijn ze bezig met palliatieve behandeling dmv bestralingen. De anesthesist heeft gezegd dat we moeten rekenen op ongeveer een resttijd van een half jaar. Wie heeft heeft ervaring met mensen met slokdarm kanker??

• Sis

Hoi Kikkie…

Mijn moeder had ook slokdarmkanker… ze had een gezwel van 12 cm in de slokdarm en een paar cm er buiten. Haar konden ze ook niet opereren, ze is ongeveer 40x bestraald… Opzicht is de bestraling perfect gegaan en was het gezwel voor 90% verdwenen.. maar helaas was het gezwel zo agressief dat het 3 weken na de laatste bestaling volledig weer terug kwam… Je hoort verschilldende reacties over een bestraling de ene heeft er weinig tot geen last van.. helaas kan dat ook anders zijn mijn moeder heeft sinds de 2e week van de bestraling in het ziekenhuis gelegen… zij had veel bijwerkingen…Dit kwam ook doordat ze heel veel was afgevallen omdat ze niet kon eten… en dus heel erg zwak werd.

Nadat we hoorden dat de artsen haar niet meer konden helpen is ze zo snel mogelijk naar huis gegaan om nog een beetje te genieten van het leven maar dat heeft niet lang mogen duren (2 maandjes)… afgelopen november is ze overleden.

Hoe hard het misschien ook klinkt… de kans op genezing van slokdarmkanker is heeeeeeeeel erg klein…

Als je vragen hebt… ga gerust je gang… ik wil je best proberen te helpen!

Liefs Sis

• kikkie

Bedankt voor je reactie Sis.

Gecondoleerd met je moeder. Ik had inderdaad gehoord dat genezing zeer zeldzaam is. Mijn schoonvader heeft een bestraling van binneuit gehad en 10 van buiten. We moeten nu een paar weekjes wachten of het is aangeslaan.

Hij heeft echter ook al veel gewicht verloren en heeft een gelige gelaatskleur.

Het ziet er niet goed voor hem uit. Het moeilijkste vind ik dat mijn schoonfamilie denkt dat hij weer helemaal beter wordt en zien de ernst van de situatie niet in.

Ik zit zelf in de zorg dus ben voorbereid op wat komen gaat. Ik wens je veel sterkte toe met het verlies, zal zeer zekere niet makkelijk zijn.

Groetjes Kikkie

• ciska

Beste Kikie,

Mijn vader is afgelopen december op 58 jarige leeftijd gestorven aan slokdarmkanker.

Hij heeft 2 chemo's en 40 bestralingen gehad. Veel last gehad van de bijwerkingen.

Daarna hebben ze een stent geplaatst.

Hij heeft daarna toch nog een jaar mogen leven, dat hadden de dokters niet verwacht.

Je kunt op zoeken drukken boven en dan slokdarmkanker intypen dan komen er ook veel verhalen te voorschijn.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je schoonvader geen uitzaaiiingen naar de lever heeft (gele gelaatskleur)

Ik wens je heel veel sterkte toe.

Ciska

• kikkie

Hoi ciska,

Het is een blijft en rotziekte, ook jij gecondoleerd.

Ik heb wel stilgestaan bij de mogelijkheid dat er uitzaaingen op de lever zitten.

Ook heb ik een vraagje voor je. Als zo'n stent geplaatst wordt kan men dan weer

redelijk normaal eten?? Schoonvader zit al 3 maanden aan de nutridrink en walgt er voortaan van. Graag zou ik willen zien dat er wer normaal voedsel naar binnen kan. Zou dit mogelijk zijn met zo'n stent??

Bij schoonvader gaan ze zeker niet verder met eventueel Chemo , dat is al verteld.

Als de bestraling zijn werk niet doet dan houd het op, is dus erop of eronder.

Geeft niet voldoende verlening daar hij fysiek erg achteruit gaat.

Hoop nog iets van je te horen.

groetjes Kikkie

• ciska

Beste Kikkie,

Door de stent kon mijn vader gepureerd eten. Veel soep, ontbijtdrankjes, aardbeien maar ook vis en soms zelfs pannenkoeken.

Maar het eten wordt nooit meer zoals voorheen.

Maar soep en ontbijtdrank kan je schoonvader nu ook wel proberen, dat is toch weer een andere smaak.

Dat oprekken was wel zeer pijnlijk. Maar het hielp wel en dat heeft zijn leven verlengt.

Het is en blijft een vreselijke ziekte, hierdoor zie je echt hoe belangrijk eten voor de mens is.

Kijk maar eens naar al die reclame's op tv. altijd maar heerlijk eten……….

Veel sterkte en laat nog eens van je horen. Ik denk aan jullie.

Ciska

• erik wolters

lekker voor je stomme kanker @!#$ egt fucking lekker voor je .dat SLIK je ceker niet he door die slokdarm kanker zooi hahah ik lach je uit zop hard voor je.ik hoop dat je slegt niews uit et zieken huis krijgt latrers de kanker patient 4-life :D:D:D:D:D:D:D:D:

• Bauke

Erik,

Proficiat! Je bent er goed in geslaagd om te laten zien dat je niet per se kanker hoeft te hebben om ernstig ziek (in jouw geval in je hoofd) te zijn. Je bent genomineerd als PIEMEL VAN DE MAAND!

Bauke

• tessa

Wij hebben ook net te horen gekregen dat mijn schoonvader slokdarmkanker heeft. zowel aan de binnen als ook aan de buitenkant van de slokdarm. met uitzaaiing naar de lever. Ook hier kunnen ze niet meer opereren. In het ziekenhuis hebben ze gezegd dat ze het met chemokuur eventueel nog rekken kunnen, maar voor hoelang? Nu is mijn vraag, wat kunnen we van een chemokuur verwachten? Heeft die dan minder pijn, of wordt hij daar alleen nog maar zieker van? Zijn er mensen die een soortgelijke situatie meegemaakt hebben, en kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dat gegaan is. Alvast bedankt, groetjes van Tessa.

• kikkie

Hoi Tessa,

Ook jij zit in een moeilijke tijd nu, veel sterkte alvast.

Tegen mijn schoonvader is gezegd dat hij erg ziek zou zijn van de chemo.

De chemo zou zijn leven maar een paar weken kunnen rekken.

De vraag werd gesteld of b.v 2 weken ziek zijn met chemo het waard is om 2 weken langer (in zieke toestand) te leven? Dit heeft ons wel aan het denken gezet. De radioloog adviseerde hem om het niet te doen.

Weet niet wat jullie als prognose is meegegeven?

Wij wachten nu nog op de uitslag of de bestralingen zijn aangeslaan.

Hoop nog iets van je te horen