verdriet

• cindy

Hoi Hoi,

Op dit moment ben ik alleen thuis, mijn vriend is voor zijn werk in belgie.

En voel me erg verdrietig en eenzaam.

Aanstaande zaterdag 17 mei wordt ik 23, mijn moeder is in maart 1996 overleden aan baarmoederhalskanker.

Ik mis haar enorm, Het is nu al de zoveelste verjaardag die ik zonder haar moet doen en ik weet dat het er nog veel meer worden.

Ik hoop hier een beetje mijn verhaal kwijt te kunnen aan mensen die mij begrijpen. Mijn vriend en vrienden zeggen altijd wel dat ze mij begrijpen maar zij hebben hun beide ouders nog dus kan me daar weinig van voorstellen dat zij mij begrijpen.

Ik weet dat mijn moeder zou zeggen dat ik mijn verjaardag gewoon lekker moet vieren en dat doe ik ook hoor, alleen mis ik haar gewoon zo erg.

Mijn schoonzusje van 21 is vorig jaar verongelukt en ook zij zal er weer niet bij zijn.

Waarom doet het gemis altijd zo`n pijn,

Altijd zeg ik tegen mijzelf, kom op cin, je moet ze loslaten.

Maar het is zo moeilijk, het liefst zou ik mijn moeder lichaam opgraven ( ookal is het 7 jaar terug, ik wil haar gewoon terug.

Ik wou dat ik 1 wens mocht doen en dat is mijn moeder terug.

Inmiddels heeft mijn vader een vriendin, in het begin boterde het niet zo tussen ons maar nu betekend ze veel voor me, Ze zal nooit mijn moeders plaats in kunnen nemen maar ze heeft me veel warmte en liefde gegeven die ik moest missen.

Waarom doet het zo`n pijn, waarom voel ik mij nog zo ellendig. waarom nou zij,

De vragen van waarom spoken al zoveel jaren door mijn hoofd.

er zijn dagen bij dat het heel goed gaat met mij, maar dagen zoals nu, is het gewoon beroert.

Sorry dat ik jullie lastig val met mijn verdriet maar ik moest het gewoon even kwijt.

groetjes cindy

• charles

Cindy op de vraag waarom juist zij kan ik je geen antwoord geven , je zult er ook nooit een antwoord op krijgen ,dat is het ingewikkelde van het leven waarom de een wel en de ander niet???.

Maar je gaf het al een beetje zelf aan je moeder zou gewild hebben dat je verjaardag met veel vreugde viert, put daar kracht en moed uit houd die gedachte levend, en kijk af en toe eens naar boven en zeg mam "ik heb een leuke verjaardag gehad jammer dat je er niet was.

Geef toe aan je verdriet dat is een teken dat je de ander zeer toegeweid was, geef ook toe aan de liefde die je vriend je geeft , je vader, en z'n nieuwe vriendin laat dat de kracht zijn om door te gaan ze zijn het allen waard.

bye bye charles

• M

Lieve Cindy,

Je berichtje raakt me enorm, ik kan me zo enorm je gevoelens voorstellen. Mijn moeder is 9 juli jl overleden op haar verjaardag aan een baarmoedersarcoom - dusdanig agressief dat ze voor een kijkoperatie lopend het ziekenhuis inging, we dachten met een paar dagen weer thuis maar het bleek zo erg en ze is 5 weken later in het ziekenhuis overleden - en ik mis haar ook zo verschrikkelijk. Het besef wordt alsmaar heftiger dat ze echt nooit meer terug zal komen. Als ik lees dat jij na al die jaren zoveel verdriet hebt weet ik dat mij dat ook staat te wachten. Vandaag zat ik in de auto en reed langs het weiland waar we zoveel wandelden samen en toen dacht ik echt, “rats, weg zomaar weg uit mijn leven, zomaar”. Ik kan het maar niet bevatten. Het zal heel moeilijk voor je zijn je moeder weer te moeten missen op je verjaardag. Ik vond het dit jaar voor het eerst ook afschuwelijk. Ik heb tot mijn 30ste (ben nu 31) mijn verjaardag altijd bij mijn moeder gevierd, heel kinderlijk misschien, maar wel heerlijk. Toch heb ik geprobeerd er iets leuks van te maken en wonder boven wonder was het toch nog leuk. Ik heb gewoon geregeld dat mijn allerbeste vrienden s middgas kwamen en die zijn blijven eten. Zorg ervoor dat je samen bent met mensen bij wie je graag bent, met wie je plezier hebt en een goede afleiding. En kijk af en toe naar boven en denk dan, “mam, je zou trots op me zijn als je me nu ziet”. Je moeder drinkt vast een glaasje met je mee hoor!!!

Wat is het leven toch ontzettend gemeen af en toe hè, je bent ook nog zo jong, veel te jong om je moeder te moeten missen en het is gewoonweg niet te verklaren. Ik probeer soms maar te denken dat ze daarboven gewoon nodig was. Maar ja, alle peptalk, hoe goed ook bedoelt, eigenlijk helpt het niks, je bent zo alleen met je verdriet en daarom is het heel belnagrijk dat je gewoon je verhaal kwijt kan, elke keer weer. Althans dat is wat ik ervaar.

Nou Cindy, ik hoop dat je er het betse van kan maken zaterdag, probeer er voor jezelf echt iets van te maken, regel wat of regel anders een etentje met je vriend of iets dergelijks, verwen jezelf maar doe iets waar je je toch ook een beetje op kan verheugen die dag!!

Daag, als je wilt mailen doe dat gerust!

M

cindy schreef:

>

> Hoi Hoi,

>

> Op dit moment ben ik alleen thuis, mijn vriend is voor zijn

> werk in belgie.

> En voel me erg verdrietig en eenzaam.

>

> Aanstaande zaterdag 17 mei wordt ik 23, mijn moeder is in

> maart 1996 overleden aan baarmoederhalskanker.

> Ik mis haar enorm, Het is nu al de zoveelste verjaardag die

> ik zonder haar moet doen en ik weet dat het er nog veel meer

> worden.

> Ik hoop hier een beetje mijn verhaal kwijt te kunnen aan

> mensen die mij begrijpen. Mijn vriend en vrienden zeggen

> altijd wel dat ze mij begrijpen maar zij hebben hun beide

> ouders nog dus kan me daar weinig van voorstellen dat zij mij

> begrijpen.

> Ik weet dat mijn moeder zou zeggen dat ik mijn verjaardag

> gewoon lekker moet vieren en dat doe ik ook hoor, alleen mis

> ik haar gewoon zo erg.

> Mijn schoonzusje van 21 is vorig jaar verongelukt en ook zij

> zal er weer niet bij zijn.

>

> Waarom doet het gemis altijd zo`n pijn,

>

> Altijd zeg ik tegen mijzelf, kom op cin, je moet ze loslaten.

> Maar het is zo moeilijk, het liefst zou ik mijn moeder

> lichaam opgraven ( ookal is het 7 jaar terug, ik wil haar

> gewoon terug.

> Ik wou dat ik 1 wens mocht doen en dat is mijn moeder terug.

>

> Inmiddels heeft mijn vader een vriendin, in het begin boterde

> het niet zo tussen ons maar nu betekend ze veel voor me, Ze

> zal nooit mijn moeders plaats in kunnen nemen maar ze heeft

> me veel warmte en liefde gegeven die ik moest missen.

>

> Waarom doet het zo`n pijn, waarom voel ik mij nog zo

> ellendig. waarom nou zij,

> De vragen van waarom spoken al zoveel jaren door mijn hoofd.

> er zijn dagen bij dat het heel goed gaat met mij, maar dagen

> zoals nu, is het gewoon beroert.

>

> Sorry dat ik jullie lastig val met mijn verdriet maar ik

> moest het gewoon even kwijt.

>

> groetjes cindy

• maria

hallo cindy

ik ben een vrouw van 32 jaar en heb ook al heel wat meegemaakt, waar ik veel aan terug denk en ook zo kwaad om wordt omdat ze het genen van me afgenomen hebben waar ik zo veel van hou.

8jaar geleden stierf mijn vader op 62 jarige leeftijd en ik mis hem nog elke dag.

2 jaar later verloor ik bij de geboorte mijn zoontje waar ik heel veel verdriet van heb,

maar kreeg toch nog een gezonde dochter.

maar toen begon weer de ellende, mijn zus kreeg een hersen tumor ik dacht dat ik door de grond zakte. we deden same alles we waren elke dag bij elkaar, o wat

mis ik die meid. we hebben haar thuis verzorgt op bed omdat ze hard achteruit

ging.ze is gestorven via euthanasie,dat was heel zwaar en mijn moeder is daar bij geweest en ook volledig in elkaar gestort.mijn zus werd 37 jaar.

5 maanden later werd mijn broer ziek, die had een tumor achter zijn borstbeen,

en ook hij stief op 40 jarige leeftijd.het is wat mij elke dag brengt en het is heel moeilijk.ik mis ze heel erg en zal ze nooit vergeten omdat ze elke dag bij me zijn.