mijn beste vriendin heeft een paar weken geleden te horen gekregen dat ze een groot gezwel in heer dikke darm heeft en dat de kanker is uitgezaaid naar haar lymphenstelsel en haar lever.
de artsen zeggen dat ze haar niet meer kunnen genezen. ze gaan morgen het gezwel uit haar darm halen en daarna gaat ze naar het daniel den hoedkliniek om de lever geconcentreerd te behandelen, waarbij de rest van het lichaam geisoleerd wordt. een gewone chemokuur is niet meer mogelijk omdat ze een zo zware behandeling nodig heeft, die de gezonde cellen te erg zouden beschadigen.
Dat ik het niet zo maar opgeef kun je je misschien wel voorstellen. Daarom bij deze een vriendelijk, maar dringende oproep aan een ieder die met iets dergelijks te maken heeft/had, die misschien nog andere mogelijke behandelingen o.i.d. weet! bericht het me a.u.b., mijn vriendin is mij zeer dierbaar. daarbij heeft ze een man, vier kinderen van 22, 20, 18, 14 en (ja je kunt je het drama bijna niet oorstellen!!!) en vorig jaar maart een gezonde tweeling(2 jongens) gekregen.
bij voorbaat dank voor de reacties!!
margriet koopman