Slikken

• Sjengske

Even een vrij simpel vraagje (hoop ik)

Mijn vader heeft 3 maanden geleden zijn laatste bestraling gehad (longkanker).

Hij heeft alles redelijk doorstaan, de resultaten lijken goed, alleen heeft hij nog steeds moeite met eten. Geen pijn, maar “het wil niet zakken” gevoel. Is dit “normaal”, gaat het over, hoe lang kan het duren, enz.

Hopelijk kan iemand mij antwoorden, al begrijp ik dat het, gezien de emotionele postings hier, misschien minder belangrijk overkomt.

Groetjes en sterkte allemaal, Sjengske

• gewoontje

Ik herken dit. Mijn bestraling voor longkanker is al weer enige tijd geleden, maar toen de pijn weg was, bleef het gevoel wat je beschreef. In de loop der tijd wordt dit ook al beter. Maak je maar geen zorgen.

groet, Gewoontje

• charles

Dag sjengske

Het is toch wel jammer dat ze tijdens de bestraling van de long(en) jullie niet verteld hebben dat er eventueel bestralings schade in de slokdarm kan ontstaan.

Hierdoor kun je moeite hebben met eten, er is een middel bij de radiologie kun je zo krijgen dan gaat het eten makkelijker door de slokdarm.

Bij mij zat de tumor dicht tegen de slokdarm aan , ik gebruikte voor het eten een soort glei middel, later moest ik zelfs drie weken vloeibaar voedsel gebruiken omdat slikken niet meer ging.

Maar naar ongeveer 2maanden ging bij mij het eten weer normaal, gaan de problemen niet over , bij de behandelende artsen aan de bel trekken zou ik je adviseren.

charles