Mijn moeder is juli afgelopen jaar overleden aan een zeer agressieve vorm van kanker, lopend het ziekenhuis in voor een kijkoperatie (in de veronderstelling een paar dagen later weer thuis te zijn), 5 weken later in het ziekenhuis is ze (op haar verjaardag, net 59 geworden) overleden. Het ging zo verschrikkelijk hard en eerlijk gezegd, het laat me geen seconde los. Alles staat stil vanaf het moment dat ze er niet meer is. Ik kan heus ook wel genieten hoor maar toch ik ben er zo ontzettend veel mee bezig. Mijn vader is overleden toen ik erg klein was en ik ben altijd erg close geweest met mijn moeder. Nu is ineens mijn moeder weg, maar ook mijn ouderlijk huis en, voor mijn gevoel mijn broer ook. Wij zijn in zo'n impasse geraakt door het hele trauma en de afwikkeling die nog steeds niet is afgerond dat we nu gewoonweg niet meer normaal met elkaar kunnen praten. Dat doet me zo'n pijn en het voelt zo eenzaam af en toe, ook al heb ik hele fijne vrienden en familie. Het klinkt vast allemaal erg zeurderig maar ik moet het gewoon even kwijt. Hoe lief mensen ook zijn, niemand weet wat je echt allemaal hebt meegemaakt. 5 weken in het ziekenhuis, alles meemaken en naast haar slapen, ook de nacht dat ze is overleden.
Ik mis haar zo, het lijkt ook wel of het steeds erger en reeler wordt, ze komt ECHT NOOIT meer terug. Er gaat zoveel door mn hoofd, het slechte nieuws, het ziekenhuis, de pijn die ze had, haar kracht en de fijne momenten die we toch nog samen zo heel veel hadden, het huis zonder haar, mijn verjaardag, pasen, nooit meer samen wandelen in het dorp, mijn dochtertje die zonder haar lieve oma opgroeit etc etc.
Ik weet ook dat het een proces is en de pijn zal hopelijk slijten, maar wat is het leven soms gemeen en keihard.
Heel veel sterkte voor iedereen die met deze gemene rotziekte te maken heeft.