help!

• Nanny

De behandelend arts van mijn neef is met vakantie naar Amerika (?) zonder een duidelijke overdracht naar de andere artsen omtrent de te gebruiken chemokuur. Nu waren we vandaag in het ziekenhuis en werd mijn neef weer onverrichter zake naar huis gestuurd. Ik zal verder niet uitweiden over wat er allemaal aan de hand is en wat er al is gebeurd, want dan ben ik morgen nog aan het schrijven. Het is nu wel belangrijk dat we in contact komen met zijn arts, omdat anders zijn behandeling twee kostbare weken stilligt. Ik ben hierom op zoek naar het email-adres van dr. Sonnenberg, oncoloog aan het UMC. Het is dringend! Wie kan mij helpen?

• S@ndra

Hallo Nanny,

Allemaal heel vervelend lijkt me, vreemd en naar voor jullie dat het zo loopt. Ik denk dat de beste manier om nog met hem in contact te komen via zijn collega's is. Die kunnen een e-mail sturen met de juiste medische gegevens en vragen stellen over wat ze precies moeten weten. Als je dat zelf gaat doen betwijfel ik eerlijkgezegd of dat gaat slagen. Wellicht hebben ze ook een telefoonnummer voor spoedgevallen.

In ieder geval lijkt het me verstandig dat je neef duidelijke uitleg vraagt hoe het nu zit want als een therapie inderdaad om deze reden wordt uitgesteld is dat natuurlijk een kwalijke zaak! Als het precies zo is als je hierboven opschrijft heeft hij dus de patiëntenstatus niet goed bijgehouden en dat is absoluut niet goed.

Succes, Sandra.

• Nanny

En dat klopt, het is ook allemaal niet goed. Ik heb inmiddels zijn status gelezen endaar stond niets in geschreven wat er zou moeten gebeuren. De arts die we nu hebben gesproken heeft wel geprobeert contact te leggen maar dat is niet gelukt. Wel is hij eerlijk geweest over de groei van de tumor

• Nanny

(dat ging even fout)

Het is nu zo dat de artsen helemaal niet meer willen behandelen. De chemo die dr. Zonnenberg (dus niet Sonnenberg zoals ik eerder schreef) blijkt zo giftig te zijn dat mijn neef dat niet meer kan hebben. Dr. Zonnenberg lijkt niet helemaal open en eerlijk te zijn geweest en dat is vreemd en vreselijk want we hadden veel vertrouwen in hem!

Nu weten we het even niet meer. Het is zo moeilijk om het zo plotseling op te moeten geven!

• S@ndra

Dat kan ik me voorstellen. Het is geen makkelijke situatie waarin jullie nu verkeren. Het is jammer om zoiets als dit via andere artsen te horen te krijgen. Probeer anders na zijn vakantie Dr Zonnenberg nog een keer te spreken te krijgen, wellicht brengt dat wat helderheid. Veel sterkte de komende tijd.

Sandra