Chemokuur in de thuissituatie.

• H.

Bedoel je met richtlijnen voor ontlasting/urine betreft de chemo die daarin kan zitten?

Wij moesten de toilet/wasgoed enzo met handschoenen aan wassen, wij mochten de eerste 24 uur niet op dezelfde wc ivm uitstoot van de die chemo.

Mijn vader lag in bed na een chemo altijd hevig te zweten en dan verschoonden we met handschoentjes aan zijn bed.

• Mandy

Daar is tegen ons werkelijk nooit iets van gezegt moet ik zeggen !!

MIjn moeder stond onder behandeling in het AMC in Amsterdam en haar oncoloog heeft zoiets nooit tegen ons gezegt over handschoenen .Behalve tijdens het verwisselen van de casette's van de chemo

Dan ben ik toch wel benieuwt wat voor gevolgen het heeft omdat we dat niet hebben gedaan doordat we dat niet wisten

groeten MAndy

• Nady

Beste mensen,

Nee, ook wij wisten niets van dergelijke voorzorgen i.v.m. de chemo. Wel wat Mandy zei dat men bij het verwisselen van de casette's in het ziekenhuis handschoenen droeg.

Nady

• Yvon Bosman

Hoi,

Mijn moeder heeft nu zware chemokuur en is gestopt met de hormonenkuur.

Ze heeft chemokuur, maar dan met pillen. Zijn er dan zoveel soorten chemokuur?

Ze heeft leukemie en is erg mager aan het worden. Ze heeft chronisch leukemie en jarenlang slikt ze medicijnen. Dit jaar heeft ze 15 jaar lang leukemie. Maar nu is ze zo mager geworden (weegt net 50 kilo).

Wie kan mij vertellen over chemokuur etc.?