huidkanker

• nathalie

ik heb gisteren te horen gekregen dat de weggehaalde moedervlek kwaadaardig was, zelfs de huisarts kon het bijna niet geloven want hij dacht dat het er wel goed uitzag, zo zie je maar weer hoe iets kan lopen.

nu moet ik komende week naar de chirurg en dan hoor ik wat er verder precies gaat gebeuren,

ik ben nog hartstikke jong, net 30 en heb 2 kleine kinderen dus je snapt dat ik ontzettend in schrik zit !

zijn er meer jonge mensen die dit hebben meegemaakt ?

heb ontzettend veel behoefte aan lotgenoten ?

alvast bedankt,

Nathalie

• marielle

hoi hoi,

ik weet niet of je er al geweest bent, maar ga anders ns, naar www.diagnose-kanker.nl hier vind je zeker lotgenoten,

gr Marielle

• duckie

Hoi Nathalie,

Er is ook een site speciaal over melanoomkanker, nl : www.melanoom.nl

Daar vind je veel lotgenoten. Zelf denk ik, bij het lezen van die pagina dat de mensen bij wie het allemaal erg goed gaat, na de diagnose wat minder behoefte hebben aan informatie en lotgenotencontact.Ik bedoel :laat je niet afschrikken door de nare berichten, bij anderen gaat het wel goed, wat je overigens door de regels door ook wel kunt lezen.

Veel sterkte gewenst, want je hele leven staat toch op de kop door het bericht: Je hebt kanker.

Groetjes Duckie

• Suzanne

ik heb het zelf niet meegemaakt, in de zin dat ik de ziekte heb of had! Daarentegen mijn omgeving wel. Ik heb ook meteen de beide kanten van de ziekte gezien.

Mijn eigen vader had huidkanker, hij is inmiddels 48 jaar en volledig hersteld. We zijn toen erg geschrokken, maar gelukkig voor ons ging alles goed.

De moeder van mijn, inmiddels ex, vriend had huidkanker en is helaas vorig jaar overleden na een ziekteperiode van 2 jaar. Door deze gebeurtenis ga je toch nadenken dat de ziekte zomaar een leven kan eisen, en aan de andere kant zomaar weer kan verdwijnen. Geef dus nooit op, en blijf vechten.

Als je positief tegen het leven aan blijft kijken, komt het niet altijd goed, maar wordt alles wel een stukje makkelijker. Probeer zoveel mogelijk informatie te vinden zodat je tot in de details weet wat er aan de hand, soms schokkend maar vooral geruststellend.

Heel veel sterkte

• Barry

Hoi Nathalie,

mijn partner is helaas recentelijk overleden aan huidkanker. Ik wilde je even waarschuwen voor de sites die je vind als je huidkanker intypt bij de diverse ‘search engines’. Je komt de vreselijkste verhalen tegen. Verhalen waarin jij je misschien helemaal niet herkent, en verhalen ook die niets hoeven te zeggen over de situatie waarin jij je nu bevindt. Huidkanker manifesteert zich in diverse vormen, en is bij iedereen anders. Dus: laat je vooral niet afschrikken!!!

Groeten, en veel sterkte,

Barry