hyperthermie

• Ineke Eradus

Vandaag kreeg van iemand de kreet hyperthermie als een alternatieve behandeling voor (in mijn geval) uitgezaaide borstkanker. Graag wil ik weten of er medepatienten zijn die hier ervaringe mee hebben. Ik ben in 1996 geopereerd en sinds 200 bezig met het bestrijden van diverse soorten uitzaaiingen. Eind februari werd er gezegd dat ik nog een paar maanden te leven had. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik het zal winnen.

Deze therapie is nieuw voor mij. Ik lees graag reacties.

Met vr.gr.

Ineke Eradus

• Joanne

Hoi Ineke

Ik ben Joanne 26 jaar en ook ik heb deze therapie gehad samen met bestraling

Hyperthermie wordt ook wel warmte therapie genoemt omdat ze de uitzaaiingen (tumorren) met warmte te lijf willen gaan

Bij mij heeft dit helaas geen effect gehad omdat de buisjes die worden ingebracht om de therapie te kunnen geven gingen ontsteken (mijn lichaam accepteerde de buisjes niet)

Er zijn trouwens ook genoeg mensen die goede resultaten hebben gekregen hierdoor hoor..

Als je nog vragen hebt stel ze gerust …

Oh ja misschien is het een idee om bij het KWF een foldertje aan te vragen over Hyperthermie

IK wil je heel veel sterkte toewensen

Liefs Joanne

• Jolanda

Hoi Ineke,

Ik heb inderdaad al van meer mensen gehoord dat zij problemen krijgen met de buisjes die worden geïmplanteerd. Ook ik ben op zoek gegaan naar alternatieve therapieën nadat mijn moeder de diagnose ongeneeslijk had gekregen.

Trouwens is de universiteitskliniek van Bochum (D) bezig met een studie naar hyperthermie. Zij bieden op hun site heel veel informatie, weliswaar allemaal in het Duits. Zij waarschuwen echter ook dat hyperthermie een aanvulling is op de “gewone” behandeling met chemo en/of bestraling.

Verder wil ik je waarschuwen voor malafide figuren die je vast en zeker tegen gaat komen in je zoektocht!

Desalniettemin wil ik je ook heel graag heel veel liefs en sterkte wensen! Koester elk moment dat je met je dierbaren kunt delen. En vooral: Blijf positief denken, houd de moed erin!! Wilskracht alleen is al de helft waard

Heel veel liefs,

Jolanda

• Karin H

Hoi Ineke,

Hyperthermie is geen alternatieve behandeling, het is geen behandeling op zich maar het kan het effect van radio of chemo therapie versterken om dat het heel lokaal (= in de tumor) werkt.

Voor mijn opleiding (MBRT) heb ik laatst een artikel over hyperthermie geschreven, ik zou het je wel kunnen mailen als je wilt. De erg technische dingen zal ik eruit laten.

Er is trouwens best veel over hyperthermie op het internet te vinden.

Met vriendelijke groeten

Karin