Lieve Marielle,
Ik heb er weinig woorden voor dat je lieve vriend gestorven is aan sluipmoordenaar en dat is kanker….
Mijn lieve man Gerard is vorig jaar 29 mei 2002 overleden aan borstwerveltumoren.
Gerard was ook in mijn armen gestorven en heel vredig, dat was zijn wens dat hij in mijn armen mag sterven.
Het doet echt zeer om je dierbaar te moeten verliezen, maar je weet dat hij geen pijn meer heeft. Gerard heeft ook zo erg geknokt! Hij is er voorbeeld van en bij de verpleegtehuis plukte hij steeds elke dag moois van, wetend dat hij dood gaat, maar hij plukte de dag steeds, dat heeft Diana (wijkzuster, gave vrouw) me ook verteld. Je goede vriend is nu niet alleen in de hemel, mijn Gerard ook, en ik weet gewoonweg zeker dat Gerard je goede vriend ook ziet. We missen onze geliefde heel erg, dat zeker weten, en ik weet ook zeker dat Gerard en je goede vriend fijn zou vinden als we doorgaan met onze leven. Leven is kort en dood is voor altijd. Het is alsof leven maar “vakantie” is, en doodgaan is voor altijd “vakantie”.
Gerard heeft tegen mij eens gezegd: “Yvon, als je de zon ziet schijnen , wilt dit zeggen dat ik over je waak, en dat ik naar je kijk, en ook naar Dany en Foxy (katten)”. Elke keer als de zon schijn, kijk ik echt naar de zon toe, hem begroeten en dat doet me ook goed.
Mar, ik vind het heel vervelend dat je verdrietig bent, en je weet, vallen doe je alleen en opstaan doen we samen.
We moeten verder, echt waar. Niet leuk (toen Gerard overleed, wilde ik ook meteen doodgaan en dit alleen maar om bij hem te zijn).
Ik heb me draad ook weer opgepakt en denk steeds aan de woorden van Gerard.
Zo houdt het me ook sterk, hoe moeilijk het ook is (vooral eten is het moeilijk voor me, want ik weet dat Gerard veel van lekker eten hou, maar vind het oneerlijk dat ik van het eten kan genieten nu hij er niet meer is……………, maar hier kom ik wel over heen.. moet wel!).
Sterkte Mar,
Liefs en knuf van Yvonne