mesothelioom Alimpta Cisplatin

• JIP

Hallo,

Mijn vader heeft onlangs te horen gekregen dat hij Mesothelioom heeft. Een schokkende mededeling. Voorzoals bekend is is er nog geen middel gevonden dat de ziekte kan vernietigen.

Toch hebben wij besloten om aan een experiment mee te gaan doen.

In het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein mag men het middel

Alimta toedienen aan patienten. Bij mijn vader zal dit gebeuren in combinatie met Cisplatin.

De bijwerkingen zijn niet gering:

- Misselijkheid

- Daling witte, rode-bloedcellen plus daling van plaatjes

- Grotere kans op infectie

- Vermoeidheid

- Diarree

- Onstoken slijmvliezen

- Vermindere eetlust

- Haaruitval

- Jeukende huiduitslag

- Bloedstolsels

- Hartritmestoornissen

- Verslechtering van de nierfunctie

- Doof gevoel in de vingers en tenen ( Blijvend!!!)

- Gehoorverlies ( Blijvend !!!)

- Bloedingen

Al met al kans op vervelende bijwerkingen die je veelal kan onderdrukken met medicijnen maar helaas niet allemaal.

De kuur bestaat uit 6 kuren in een cyclys van 3 weken. Na de tweede kuur kan men bepalen of het zin heeft of niet.

Geluk bij een ongeluk is dat de conditie van mijn vader op dit moment nog toppie is. Alle artsen die wij gesproken hebben beamen dit.

VRAAG:

Heeft er iemand hier al eens van dit middel/methode gehoord???????

Ben er wel benieuwd naar.

Groeten,

JIP

• Nady

Beste Jip,

Mijn pa heeft de cisplatine ook (gekregen) in combinatie met andere chemo's. De cisplatine heeft wel degelijk invloed op de nieren, het haar, bloedcellen en ook de rest van de bijwerkingen komen echt wel aan bod. Een infectie is m'n pa dan ook fataal geworden, hij zei s'middags dat hij ging sterven en 's avonds is hij overleden !!. De scanners waren goed maar hij was te zwak geworden door de chemo. Toen hij aan de chemo begon had hij ook een heel goede conditie, maar de chemo breekt je af.

De chemo's werden ook 3 wekelijks gegeven met een verblijf van 1 of 2 nachten in het ziekenhuis.

Veel sterkte,

Nady

• JIP

Beste Nady,

Bedankt voor je reactie maar ik heb toch nog een vraag.

Je schrijft dat de scanners goed waren. Reageerde je vader goed op dit middel dan? Brak de opbouw van het mesothelioom daadwerkelijk af????

Hoe gingen jullie om met visite e.d.

Op dit moment krijgen wij dagelijk mensen over de vloer, hierbij zullen mensen zitten die verkouden zijn e.d. Ik neem aan dat het zinvol is om deze mensen te weigeren.

Wat mijn vader erge zorgen baat is het haaruitval. Wat zijn jullie ervaringen hiermee/??

Alvast bedankt,

JIP

• Nady

Beste JIP,

De scanners waren goed d.w.z. dat de ziekte niet uitbreidde, toch niet te zien op de scanner.

Het mesothelioom waar is dat juist ?

Je mag de cisplatine niet onderschatten hoor.

M'n pa had maagkanker met uitzaaiingen naar de buik.

Maar ik wilde U informeren de chemo op zich.

Wat het bezoek betreft, wees heel voorzichtig met zieke mensen in de buurt van de patient ze zijn heel vatbaar voor alles.

En ja de haaruitval, na enkele weken was m'n pa wel kaal hoor, maar dat groeit wel terug.

Indien je nog iets wenst te weten, laat maar weten hoor.

Groeten,

Nady