Misschien toch vergist??

• Tatjana mama van Julie

Hi

ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar ik probeer het toch even!! Sinds ongeveer 2 weken heb ik een knobbeltje in mijn linker borst ik ben hiermee al bij de huisarts geweest en die heeft tegen mij gezegt dat ik niet ongerust moet zijn omdat het maar een melkkliertje is! Het knobbeltje was beweegelijk, zacht en glad!! Ik zei tegen hem dat ik over ongeveer 4 dagen ongesteld moest worden en dat er een hele kleine kans bestaat dat ik zwanger zou kunnen zijn!!Hij zei dat het knobbeltje zou verdwijnene zodra in ongesteld zou worden!! Maar het knobbeltje zit er wel al bijna 2 weken!! Nu ben ik bang dat er misschien meer achter zit (naar aanleiding van een verhaal dat ik zonet heb gelezen)en vroeg me af of hier misschien mensen komen of er iemand misschien een kennis heeft waar bij het eerste onderzoek goed was maar het knobbeltje niet verdween en er toch meer achter zat?? Oh ja ik ben bijna 25 jaar en bij ons in de familie heeft nog nooit iemand kanker gehad!!

Alvast bedankt

• Ria

Ik denk dat je er goed aan doet om eerst je ongesteldheid af te wachten. Als het knobbeltje er na die tijd nog zit zou ik je adviseren weer terug te gaan naar je huisarts.

Maak je niet meteen te druk dat het knobbeltje borstkanker zou kunnen zijn. Ga uit van de deskundigheid van je huisarts en houd het zelf ook in de gaten.

Het feit dat het knobbeltje beweeglijk, glad en zacht is is een goed bericht; knobbeltjes bij borstkanker zitten vaak vast, en zijn vaak ruwer.

• lies

als ik jouw was zou ik maar een onderzoek laten doen, voor alle zekerheid. er zijn namelijk al genoeg mensen die naar hun huisarts zijn gegaan die vervolgens zei dat het wel weer weg ging. maar die gewoon kanker hadden. als het namelijk kanker is ben je er tenminste op tijd bij, waardoor de kans op een geslaagde operatie groter is.