levensverzekering bij hypotheek

• ivo

hallo ,

ik ben een jongen van 27 jaar en ben vorig jaar geopereerd aan zaadbalkanker ( er is 1 bal verwijderd en gelukkig verder geen uitzaaiing).

nu ben ik een jaar verder en wil een huis kopen.

het was een probleem om een verzekering te vinden voor de overlijdensrisicodekking. ( 80.000 euro)

nu is er een gevonden en dan krijg ik een opslag van ong. 85 euro per maand.

vind ik veel , maar ja , is er iemand die mij iets wijzer kan maken over hoe of wat en of dit een ‘'redelijk’' bedrag is.

bij voorbaat dank,

ivo

• Hendrik Wartel

Beste Hendrik,

Wat is het % opslag op het oorspronkelijke bedrag?

Met vriendelijke groet,

Jeroen den Breejen

• Marijcke

Hallo Ivo,

Wat redelijke bedragen zijn weet ik niet. Wat je kan doen is eens informeren bij de arts/afdeling die jou onder behandeling heeft. Zaadbalkanker komt veel bij jonge mannen voor, dus er zullen er meer zijn die met jouw probleem te maken krijgen, wie weet heeft je arts goede adviezen. Daarnaast heeft zaadbalkanker vaker dan andere vormen van kanker een goede prognose, dat zou je kunnen gebruiken als je probeert te onderhandelen met een verzekeringsmaatschappij voor een lagere toeslag. Met een toeslag zal je zeker te maken blijven hebben, zo kort na de operatie.

Er zijn ook informatieboekjes over verzekeringen na kanker, maar helaas weet ik niet waar je die zou kunnen krijgen. Ook lotgenoten kunnen je wellicht meer vertellen.

Verder zou je kunnen bellen met de informatielijn van de Nederlandse Kankerbestrijding/KWF, daar zitten deskundigen, misschien weten ze hier ook meer van: 0800-0226622, je krijgt eerst een bandje aan de lijn.

Veel succes, Marijke.

• Ria

De NFK (Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenverenigingen) geeft het boekje ‘Verzekeringen en kanker’ uit.

Telefoon: 020 570 05 45

• Piet

Ivo

Mijn vriendin heeft ook kanker gehad, verleden jaar was het 5 jaar geleden, dat ze de laatste chemokuur heeft gehad, dus ze was genezen verklaard. We dachten nu is alles achter de rug en kunnen we samen een huis gaan kopen, maar helaas dat was anders. De meeste geldinstellingen konnen weinig voor ons doen, omdat zij geen overlijdingsverzekering kon krijgen. De verzekering zegt gewoon dat je na 10 jaar genezen verklaard bent. De verzekeringen zijn een beetje vergeten waarvoor ze zijn (ze denken alleen aan de aandeelhouders). Naar een tijd hebben we een verzekeringsmaatschappij gevonden die haar wel wou verzekeren, maar ze betaalt 5 maal zo veel als ik ongeveer 95 euro per maand.

Ik denk dat het bedrag wel klopt ongeveer.

Veel succes

Piet