Twijfel...

• Jolanda

Vandaag is mijn moeder bij een “paranormaal genezer” geweest, een meneer uit Toronto die op doorreis is. ik heb dit bewust tussen aanhalingstekens gezet, omdat ik niet veel geloof hecht aan dergelijke types. Mijn moeder trouwens ook niet.

De “reguliere” artsen hebben geen mogelijkheden meer om haar te kunnen genezen.

Deze man wist haar echter dingen te vertellen die hij niet KON weten. Hij wist bijv. niet dat mijn moeder vanmorgen in het ziekenhuis was om bloed te prikken. Hij zei na haar aangeraakt te hebben dat haar bloedwaarden ontzettend slecht zijn, maar vermeldde tevens dat de artsen zich vergissen in haar ziekte en dat ze nog lang niet aan de beurt is om dood te gaan.

Hij wist tevens te vertellen welke medicijnen ze krijgt voorgeschreven om de bijverschijnselen van de chemo te onderdrukken.

Vanmiddag belde het ziekenhuis op met de uitslag van het bloedonderzoek. Uitkomst: aanstaande woensdag geen chemo, de bloedwaarden laten dit niet toe.

Bestaan zulke mensen dan toch? Zware twijfel maakt zich van me meester………

Hoop……..is die gerechtvaardigd? Of worden we weer zwaar teleurgesteld door een of andere kwakzalver

Liefs

Jolanda

• didi

nee jolanda heb zelf ook zeer goeie ervaring met alternarieve genezers.

• Anneke

Beste Jolanda,

Persoonlijk vind ik je twijfel gegrond. Er lopen zat mensen rond die ooit een medische opleiding hebben gevolgd, maar deze niet hebben voltooid.

Deze mensen maken doorgaans misbruik van mensen die om een of andere reden vastlopen in de medische zorg. Praat hierover ook met je moeder.

Door de voorgenomen kennis weten deze “panamorale”vaak wel welke medicijnen er in de omloop zijn, en iedere leek kan je moeder zo vertellen dat evt. bloeduitslagen slecht zijn. Ik werk zelf als doktersassistente en zulke dingen kan ik je moeder ook wel vertellen, maar dat is alleen bespreekbaar met de behandelende artsen van je moeder. Zij begeleiden je moeder en om daar een vertrouwensband mee op te bouwen, tevens met je huisarts is van “menselijke”waarde!!.

Ik wens julie hiermee veel sterkte en wijsheid toe, Anneke

• Jolanda

Hoi Anneke,

Ik ben ook erg sceptisch wat betreft andere wijzen dan de reguliere geneeskunst. Er lopen op deze wereld helaas heel veel mensen (met of zonder medische vooropleiding) rond die pretenderen dingen te kunnen die absoluut niet waar zijn.

Toch heeft deze man ook nog enkele persoonlijke dingen die niets met de ziekte te maken hebben aangehaald. Dingen die in het verleden gebeurd zijn en hij echt niet kan weten.

Verder heeft hij expliciet aangegeven dat hij NIET in staat is mijn moeder te genezen (iets wat andere kwakkers wel menen te kunnen als ik al hun verhalen mag geloven).

Het is inderdaad ook waar dat elke kankerpatient afwijkende bloedwaarden heeft. Dit heb ik ook gelijk al tegen mijn moeder gezegd. Maar toch, de dingen die hij verder nog heeft aangehaald waren voor mij voldoende om gerede twijfel aan te wakkeren!

Voor de rest heeft het bezoek aan hem mijn moeder psychisch wel heel erg geholpen! Ze zat in een enorme dip die hij enigszins heeft weten weg te praten. Dus alleen hiervoor al is het goed geweest dat ze daar is geweest.

In elk geval gaat ze op 25 juni weer naar deze persoon toe…. dit is haar volgende streefdatum, hier leeft ze nu naar toe. Eerder leefde ze van chemo tot chemo.

Voor haar geestelijke gezondheid (en die van ons allemaal) is het ontzettend goed geweest om deze man te bezoeken.

Liefs,

Jolanda