Hallo allemaal. Bij mijn moeder is vorig jaar non-hodgkin vastgesteld. Inmiddels heeft ze 8 chemokuren en ongeveer 20 bestralingen achter de rug. De laatste was 3 januari. Na ct-scan bleek er nog wel iets te zitten, maar dit zou ook littekenweefsel kunnen zijn. Besloten is om eind april nog een ct-scan te maken, en kijken of het is veranderd. Intussen heeft mijn moeder al een maand rugpijn (lage), die als een soort ‘balk’ aan de linkerkant van haar lichaam loopt. Beetje bij beetje gaat platliggen steeds lastiger. Paracetamol werkt inmiddels ook niet meer zo best en heeft ze ook steeds een beetje verhoging die varieert tot ongeveer 38 graden. Wederom ook weer nachtzweten. Vanochtend had ze het helemaal gehad; weer k.. geslapen, uiteindelijk op de bank beland met een dekentje, omdat platliggen niet meer echt lekker is. Toen de internist maar weer gebeld, waar ze maandag as al terecht kan. De ct-scan hebben ze nu naar voren geschoven naar donderdag as. Zelf denkt ze aan een longontsteking, aangezien ze ook het idee heeft weer wat kortademig is. Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft…of rugpijn een bijwerking kan zijn van bestralingen en CHOP…of dat dit toch meer de richting uitgaat van een 2e ronde van de ellende van vorig jaar? Iemand een idee?
Liefs, Annelies