Roken

• Mark en Esther

Ik verbaas me nog steeds als ik mensen zie roken. Mensen die weten dat je er dood aan kunt gaan. Ik heb het jaren ook zelf gedaan maar ben sinds 1-10-2002 gestopt.

Daarom zeg ik tegen iedereen STOP!!!!!!!!!!!!!!

en neem een kijkje op www.xxxx______xxxx_x.nl

Met vriendelijke groet

Mark

• Yvonne Bosman-van der Helm

als de mensen willen roken, dan roken ze maar. graag respect voor de rokers en ik neem een sigaretje voor het slapen gaan.

groetjes yvonne

• Mark en Esther

Yvonne,

Ik heb wel respect hoor voor de rokers, snap niet hoe je er bij komt dat ik dat niet zou hebben???

Groetjes Mark

www.gestoptmetroken.nl

• manon

Ik wil/ ga ook absoluut stoppen, je weet gewoon dat veel (niet alle) kankersoorten mede door roken veroorzaakt kunnen worden. het is alleen heel lastig mijn vent rookt als een schoorsteen en weigert te stoppen. Ik voel me al veel beter al s ik 2 dagen niet rook maar dan rook ik toch weer mee hier in huis roken is superslecht en dit jaar word ik 40 vind ik een mooi moment om te kappen, ik wens iedereen overigens weer veel sterkte met het bijstaan van alle kankervormen. Mijn pa is 18 feb aan longkanker en infecties overleden, ik was er tot op het laatste moment bij.

Life is a bitch maar je moet er wat van maken

• Mark en Esther

Ik hoop dat jij en/of je vent ooit eens stoppen met roken en je merkt al snel alle voordelen van het niet meer roken. Alleen stoppen is moeilijk maar het kan je wel lukken, door een sterke motivatie en een ijzeren wilskracht.

Wens je in ieder geval veel sterkte met het verlies van je vader.

Groetjes Mark

www.gestoptmetroken.nl

• Jouke

Ik heb zelf jaren lang gerookt en iedere keer wilde ik stoppen, maar het lukte niet, omdat de motivatie er niet echt was. Toen eind 1999 bleek, dat ik longkanker had kon ik het plotseling wel, omdat er dan wel degenlijk een zeer goede motivatie was

Het heeft mij achteraf weinig moeite gekost om te stoppen. In december 1999 ben ik geopereerd en is er een stuk van mijn rechter long verwijderd.Nu in maart 2003 gaat het nog steeds goed, al is de angst dat het terug komt nog niet geheel weg (zal wel slijten). Mijn enige raad is probeer te stoppen met roken voor het echt te laat is.manon schreef:

>

> Ik wil/ ga ook absoluut stoppen, je weet gewoon dat veel

> (niet alle) kankersoorten mede door roken veroorzaakt kunnen

> worden. het is alleen heel lastig mijn vent rookt als een

> schoorsteen en weigert te stoppen. Ik voel me al veel beter

> al s ik 2 dagen niet rook maar dan rook ik toch weer mee hier

> in huis roken is superslecht en dit jaar word ik 40 vind ik

> een mooi moment om te kappen, ik wens iedereen overigens weer

> veel sterkte met het bijstaan van alle kankervormen. Mijn pa

> is 18 feb aan longkanker en infecties overleden, ik was er

> tot op het laatste moment bij.

> Life is a bitch maar je moet er wat van maken

• Yvonne Bosman

Ik weet het, iedereen wilt stoppen met roken, maar ik wil niet stoppen met roken, ik vind het lekker… mijn man had ong. 2 dagen voor zijn dood genoten van zijn laatste peukie…..

ik heb respect voor de mensen die willen stoppen met roken. MIjn man was 7 jaren gestopt met roken en ineens weer, en die zei: laat me geniete.

Ik kan het hem niet tegenhouden, maar in principe is roken slecht en dat weet iik.

Maar ja………….

Als de mensen stervends zijn en ze willen hun laatste peukie roken, laat het hen dan genieten van hun laatste sigaret vind ik.

Nogmaals, ik wil alle kankerpatienten en hun naasten zoen geven!

Waarom kanker…………….. wat haat ik het……..

Vandaag nog te horen gekregen dat mijn kennis hun dochtertje overleden is, niet aan kanker, maar iets anders……………. kijk……

waarom is de wereld zo hard……………

vind ik gemeen………..

Yoricka was nog geen eeen jaar oud, ik zit bij de klaverjasclub (ben een pennelkker (secretaris), en de vader van Yoricka is lid bij ons, en ik heb sterk gevoel datik naar de begrafenis moet gaan, maar kan moeilijk tegen, maar aan de ander kan weet ik wel zeker dat me man Gerard Bosman het wel fijn zou vinden als ik aanwezig ben………. wat denken julie? Diep in me hart wil ik aanwezig zijn. maar ergens ook bang voor hoge emotie………..

Graag jullie mening.

Liefs Yvonne

• arnold

Niet gaan.

Je kan niet alle ellende van de wereld op je nek nemen.

Pak je eigen leven maar weer lekker op. Je eigen leven is als moeilijk genoeg.

Stuur gewoon een kaartje en dan niet zo'n uitgebreide tekst erop, gewoon je deelneming laten blijken.

groetjes

arnold

• marielle

hoi Yvonne,

wat moeilijk zeg… en dan nog van zo'n kleintje..

misschien kun je naar de kerk gaan, maar verder niet naar de begrafenis zelf.. dan ben je er wel geweest voor hen.. maar kun je jezelf nog een beetje beschermen.. of je gaat naar de avond wake ofzo..

hoewel, als je het meisje nog gezien hebt, is een kaartje ook heel prettig voor hen zelf.. dat ze in elk geval maar weten dat je aan hun denkt.. hoe moeilijk je het zelf nog hebt…

wat je ook doet.. heel veel sterkte met de beslissing.. ik heb kort geleden voor een zelfde keuze gestaan..

zorg in elk geval dat je zelf achter je keuze staat..dat het goed voelt…

liefs Marielle

• wcs

De vrouw van mijn baas heeft net te horen gekregen dat er een gezwel in haar long zit ter grootte van een golfbal.

Jarenlang gerookt…….

75% van longkanker patienten zijn rokers? Of nog meer…