melanoom+niet helende wond

• Inge

bij mijn man is in dec '02 een melanoom van de bovenarm verwijderd, en vervolgens een extra stuk uit de arm. Dit was schoon, geen uitzaaiingen dus! Helaas knapte het litteken open, en hij loopt nu al 2,5 maand met een wond die niet wil helen. Het ziet er erg raar uit met allerlei wildgroei. Hij heeft allerlei pleisters en verband uitgeprobeerd en tenslotte is er vorige week weer een punctie genomen uit de wond om te zien of er toch nog kankercellen aanwezig zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee? wij worden gek van spanning.

• Jolanda

Bij mijn moeder werd 13 jaar geleden een borstbesparende operatie uitgevoerd. Ook zij had een wond die niet wou helen, na 3 maanden kwam er nog steeds rotzooi uit.

Raar maar waar is de wond spontaan dichtgegaan toen ze op vakantie waren op de Canarische eilanden. Misschien dat de klimaatsverandering hieraan heeft meegeholpen.. ik zou het niet zeker weten. Misschien heb je hier iets aan.

Sterkte & groeten

Jolanda

NB: Bij mijn moeder kwam de wond niet door uitzaaiingen, dit even ter geruststelling!

• Jolanda Timmer

Ik heb vorig jaar juni ook een borstoperatie gehad, al na een week zat de wond mooi dicht, maar toen kwam er een bloeduitstorting heel dicht onder het lidteken en dat knapte open vervolgens zat er een hele diepe wond die pas na drie maanden weer dicht was.er werd mij verteld dat dit best vaak voorkwam en dat het lang zou duren, maar vanzelf dicht zou gaan.