kankercellen in lymfklieren

• Njonja

Mijn moeder heeft vandaag te horen gekregen dat er afwijkende cellen in haar lymfklieren heeft.Ze kunnen eventueel chemo voorstellen en anders bestraling.Nu ben ik op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben of iemand kennen die hier ook mee te maken heeft gehad?Laat het me even weten ok.Ze heeft ook longkanker en heeft daar al chemotherapie gehad en is al bestraald.

• charles

Dag Njonja

Ik zal me ff voorstellen mijn naam is charles , ik ben 56 jaar ,ik ben in 2001 behandeld , voor longkanker in de linker long met uitzaaiing in de linker lymphe.

Wat wel belangrijk om te weten is, wat voor soort longkanker heeft jemoeder???

Ik had een kleincellige longkanker van een agressieve soort.

IK ben behandeld in het Antonie Van leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam.

Mijn behandeling was een experiment.

Je zou een second opinion kunnen proberen, (altijd overleggen met de behandelende artsen)

Mocht je meer willen weten mag je me altijd mailen.

Vriendelijk groeten

charles huyben

• Njonja

Hoi Charles bedankt voor je reactie.Mijn moeder heeft overal uitzaaingen.We lopen in Almere (het flevo ziekenhuis) en in het A.M.C.We zitten er helemaal doorheen Het ging ietsje beter en de energie kwam een beetje terug de eetlust ,ze woog nog maar 53kg.Ze kwam alweer een beetje bij .Weer stort onze wereld in elkaar

• daantje

Njonja kankercellen in lymfklieren kan je misschien vinden bij deze site waarbij veel diverse kanker patienten zijn je bent welcome bij jedidja en koos (beheerders)

• manon

lieve njonja ik wil je niet ontmoedigen maar bij mijn vader waren ook kankercellen in de lymfeklieren ontdekt op het laatst. voor hem konden ze werkelijk niets meer doen. ik wens je heeel veel sterkte meid, kanker is een sloper en hoe hard je ook vecht en verder wil als de kracht en weerstand ontbreekt is het vrselijk moeilijk er tege ndoor te vechten. in de bloedbaan kan je haast niet bestralen.

• manon

njonja, hoe gaat het met je moeder nu?

liefs \manon

• Joop luit

Beste Njonja,

mijn naam is Joop, en ik ben bijna 65 jaar. In maart 1983 hebben de internisten ontdekt dat ik de ziekte van non-Hodgkin heb, in mijn geval lymfeklierkanker, ik heb in 83 en 84 om de vier weken cytostatica beter gezegd chemokuren gehad, en daar ben ik wel ziek van geweest en ook haaruitval van gehad, maar als je het leven wil behouden dan heb je dat er wel voor over.

In 99 ging het helemaal verkeerd met me, voor mijn gevoel woog ik 500 kilo ik heb 3 maanden alleen maar gezeten, gehangen, en gelegen, en ik kon geen trap meer opkomen.

Toen het ziekenhuis in, en daar werd mij mede gedeeld, dat ze een totaal nieuwe chemokuur voor me hadden, daar heb ik er 30 van gehad in een tijdsbestek van een half jaar, en wat denkje, helemaal niet ziek, en geen haaruitval, en nu komt het meest belangrijke, ik kan weer snel wandelen, kan de trap weer een paar keer op en neer zonder te rusten, dus dat is wel geslaagd, maar voor hoelang dat blijft een verrassing.

Zo Njonja, hier laat ik het bij, en ik geef je ook meteen de naam van het medicijn, en dat is fludasabine, en ik heb verleden maand van mijn internist vernomen, dat er alweer een nieuw en nog beter medicijn in de handel is, dus wat de lymfeklieren betreft is er goede hoop.

Voor de rest Njonja, wens ik je heel veel sterkte toe, in deze moeilijke periode, groetjes aan je moeder, en misschien hoor ik nog eens wat van jou.

Joop Luit.Njonja schreef:

>

> Mijn moeder heeft vandaag te horen gekregen dat er afwijkende

> cellen in haar lymfklieren heeft.Ze kunnen eventueel chemo

> voorstellen en anders bestraling.Nu ben ik op zoek naar

> mensen die hier ervaring mee hebben of iemand kennen die hier

> ook mee te maken heeft gehad?Laat het me even weten ok.Ze

> heeft ook longkanker en heeft daar al chemotherapie gehad en

> is al bestraald.