voedingstips?

• Susanne

Heeft iemand wat voedingstips voor iemand die doordat zij kanker heeft geen eetlust meer heeft?

Alvast bedankt voor eventueel antwoord, Susanne

• manon

Hai, mijn vader kon ook niet meer eten maar vond Nutridrink (voedingsstoffen genoeg) op het laatst wel ok en dat zijn kleine pakjes verkrijgbaar bij apotheek of op ziekenhuisrecept. (in een paar smaken) sterkte met je moeder! liefs Manon

• manon

ps sorry ik gign er vanuit dat het je moeder was en dat staat er helemaal niet. excuses.

• Ciska

Beste Susanne,

Inderdaad Nutridrink, maar dat vind ook niet iedereen lekker.

Maar drinkontbijt is ook goed en zitten ook veel voedingstoffen in.

En wat denk je van sapjes voor baby's/peuters?

Sterkte, Ciska

• Susanne

Ok Nutridrink gaan we achteraan.

Drinken gaat goed hoor, spajes koffie thee wijntje, het gaat echt om het eten.

Allebei bedankt dames!

Susanne

• H

Mijn vader vond dat mega vies die nutri dingen.

Wij hebben gewoon alles klaargemaakt wat hij dan maar erg lekker vond, ik heb ooit eens alle toetjes die er waren in de supermarkt gekocht. Hij moest aankomen!

Gelukkig kreeg hij zijn eetlust weer terug, duurde ongeveer 3 weken dat hij helemaal geen eetlust had. En omdat hij alleen woonde (ivm scheiding) was er ook geen controle of hij wel.niet at.

• Susanne

Bedankt voor je reactie H!

Ik hoop dat de eetlust hier ook gauw terug komt, 43 kilo …dat is het gewicht van een kind…er moet gegeten worden maar er is totaal geen eetlust…

Leuk dat je nog even reageerde, dankjewel!

• mart

Mijn stiefvader had ook totaal geen eetlust. Dat kwam mede omdat hij slokdarmkanker had en daardoor heel moeilijk kon eten. Daarom maakten we

altijd eten klaar wat hij heel lekker vond en dat maalden we dan. Het zag er wel

niet uit maar hij vond het wel heel lekker en het was makkelijker weg te krijgen.

• wendy

Hoi Susanne,

Wat erg dat bij jouw kanker is geconstateerd. Ik hoop dat ze iets voor jouw kunnen doen.

Bij mijn moeder is in juni vorig kanker geconstateerd en ook zij had heel veel moeite met eten. Hier volgen wat tips. Deze hielpen bij mijn moeder.

* Eten wat je lekker vind

* Eten waar je terk in hebt

* Ongeklopte slagroom door bv chocomelk voor extra energie

* Roer ei met slagroom

* Vis eten, licht verteerbare producten.

Deze tips komen van mama's dieetste misschien dat ze voor jouw in het ziekenhuis nog meer tips hebben.

Wil je meer weten dan mail me maar.

Heel veel sterkte Wendy