Gezocht......

• Mieke

Mandy, ik weet niet hoe goed je engels is, maar als je iets over screening voor borstkanker op het Amerikaanse Kanker Net wilt lezen ( daar wordto.a.40 jaar als grens aanbevolen)kijk dan op :www.cancer.gov en vervolgens klik op Cancer information, dan op Screening and Testing, dan Breastcancer en tussen alle info die je daar vindt, staat ook: NCI(dat staat voor: National Cancer Institute) Statement on mammography screening.Je zou dit als argument kunnen gebruiken.

Persoonlijk ben ik meer geinteresseerd in eierstok kanker screening, omdat dat vaak te laat ontdekt wordt, terwijl tegenwoordig de overlevingskansen voor borst kanker steeds beter worden. Er zijn ook statistische gegevens op dat website trouwens voor verschillende kankers.

• Mandy

Hoi Mieke

Dankje wel hoor ik ga die site meteen bij mijn favorieten zetten en eens rustig op mijn gemak doorlezen

Nogmaals heel erg bedankt

Groeten Mandy

• Ankie

Hallo Mandy,

Ik heb mijn moeder 2 weken terug verloren aan borstkanker.

Ook ik maak geen kans op een mammografie, omdat het verder niet in de familie voorkomt. Ik ben zeer verbaasd, ook omdat je natuurlijk heel bang bent dat het jouw ook kan overkomen. Ik wens je heel veel succes!!

• Mandy

Hoi Ankie

Ten eerste nog gecondoleert met het verlies van je moeder !

Ik kom wel in aanmerking voor een jaarlijkse mammografie hoor omdat mijn moeder onder de 50 was toen ze borstkanker kreeg

Maar ik hoor nu overal dat alleen een mammografie niet genoeg is op mijn leeftijd (26) Ook jij kan natuurlijk om een mammografie vragen bij je huisarts en zeggen hoe ongerust je bent over de situatie en dan moet hij/zij je wel doorverwijzen voor een mammografie

Ik ben gelukkig altijd met veel respect behandeld tijdens zo'n mammografie en ze begrepen ook mijn angst om zelf borstkanker te krijgen gelukkig heel erg goed in ieder ziekenhuis waar ik kom

Ik wil jouw heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd en weet dat je altijd bij me terecht kan mocht dat nodig zijn of als je alleen maar even wilt praten

Heel veel liefs en sterkte Mandy