advies??????

• manon

Pa ligt in het ziekenhuis te Amsterdam met longkanker. Na de 2e chemo is de tumor bijna weg maar er is een infectie gekomen die met geen enkele antibiotica te bestrijden valt. het is echt een drama. niets slaat aan. Hij heeft het ook erg benauwd en nu is gisteren nog een poging gedaan een allerlaatste combi-van antibiotica te geven en anders morfine vandaag of morgen…..help mij alsjeblieft met advies of ervaringen ik ben zoooo verdrietig wat een smerige k. ziekte ga je dan niet dood aan de kanker verpest zo een k. bacterie het. is eigenlijk erger geworden na de bronchoscopie. daar voor zat er al een vlekje op de long (schimmel) maar nu dus ernstig zorgelijk. mailen jullie me als je wat weet, ik voel me zo alleen hier in. liefs Manon

• Judith

Wat een k-situatie, zeg! Door de chemo wordt de afweer ook verlaagd, doordat de aanmaak van witte bloedcellen wordt geremd (chemo remt niet alleen de deling van kankercellen, maar ook van snel-delend gezond weefsel, zoals witte bloedcellen). Witte bloedcellen heb je nodig voor je afweer.

Je vader zit waarschijnlijk in een zogenaamde “leuco-dip” (leucocyten is een ander woord voor witte bloedcellen): het gehjalte witte bloedcellen is naar een laag punt gedaald en je hebt dan dus weinig afweer. Het is te hopen, dat hij gauw weer nieuwe witte bloedcellen gaat aanmaken, of dat er een antibioticumcombi gevonden wordt, die hem wel zal helpen.

Mijn uitleg zal je waarschijnlijk niet echt geruststellen, maar misschien wordt het wel iets begrijpelijker voor je.

Manon, ontzettend veel sterkte toegwenst!

• Nady

Beste Manon,

Mijn pa is op deze manier overleden, binnen de 1O u was hij dood. Had ook reeds 2 jaar chemo gehad en de scanner was goed maar een infectie is hem tenslotte fataal geworden. Zoals zoveel kankerpatienten is de verminderde weerstand een groot probleem.

ik hoop dat het voor uw pa beter afloopt.

Groeten, Nady

• manon

dank je hij is eergisteren overleden….inderdaad ik begrijp je wel hoor. wat een k. ziekte smerige rotziekte. de tumoren practisch weg…..een bacterie werd hem noodlottig. ik was erbij. het was vresleijk. iemand zo te zien sterven.

• manon

bij hem was het dus binnen 2 weken gebeurd. infectie. 1 moeraslong en 1 schimmel long met waarschijnlijk kleine uitzaiingen en bacterien in het lymfvaatstelsel in de buurt. afgrijselijk. ik heb hem zien sterven. de lieverd. 2e spuitje morfine slipe ie uiteindelijk op in. hij had geen lucht meer. hij wilde nog zo graag, tot aan het laatste uur………………

• Ankie

Sterkte Manon!!!!

Ankie

• manon

dank je wel Ankie. Je hebt inmiddels op prikbord misschien gelezen hoe het afschuwelijk is afgelopen. gisteren was de begrafenis. in 2 en halve maand je pa kwijt. kijk maar bij: infectie na chemo

liefs ManonAnkie schreef:

>

> Sterkte Manon!!!!

>

> Ankie

• Ankie

Hoi Manon,

Ja, in 2 en halve maand je pa kwijt, dat gaat snel. Met mijn moeder ging het ook snel. 7 weken……..en ineens is ze er niet meer. Vandaag 14 dagen geleden was de begrafenis. Het gemis komt nu. Het is heel moeilijk……Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Groetjes Ankie