LD enzymen in t bloed

• Anita

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op het WWW aan het zoeken wat nu precies LD in je bloed is maar kom er niet echt uit,….

De meeste site's zijn erg in jargon geschreven en ik als leek snap daar dus niets van, maar misschien weet iemand van jullie het wel en wil het me uitleggen ?

Mijn schoonmoeder heeft Non-hodgkin en vandaag te horen gekregen dat ze chemo krijgt. De uistalgen zijn nog niet allemaal binnen, maar ze kreeg vandaag ook te horen dat het LD gehalte in het bloed veel te hoog is (1500).

Bij mijn vraag wat dat inhoud moest ze helaas verstek laten gaan omdat ze het zelf niet weet en het niet aan de internist gevraagd heeft.

Mijn vraag is dus, wat is dat LD gehalte ?

Zegt dat iets over de rode- of juist over de witte bloedcellen ?

Heeft dat ook iets met leukemie van doen ?

Hoop dat iemand me wat meer duidelijkheid kan geven.

Groetjes, Anita

• yvon

Hoi Anita

Ik weet niet of je het ld bedoeld of het ldh?, bij mijn vader ontdekte ze dat het LDH te hoog was, en heb geinformeerd wat het was(wij wisten toen nog niet dat hij kanker had)ze zeiden eerst dat het kon wijzen op een hartinfarct, en later bleek dat het met het kanker te maken had, ze zeiden tegen ons dat het LDH betekende dat er cellen in het bloed, aan het sterven waren en dat daardoor de LDH zo hoog was , ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mijn vader heeft ook Non-hodgkin en nu aan zijn 5e chemo bezig, het gaat redelijk, maar blijft moeilijk om te accepteren.

Groetjes Yvon