Ik ben 4 jaar geleden aan borstkanker geopereerd. Heb chemokuren gehad en bestralingen. Slik nu al ruim 3 jaar tamoxifen. Ik slikte ze al een jaar tot ik het bericht in de krant las wat de bijwerkingen van tamoxifen zouden kunnen zijn.
Ik heb hier uitgebreid met mijn internist over gehad en met een gynaecoloog.
Ik laat mij ieder jaar onderzoeken bij de gynaecoloog. Deze bekijkt via een binnenwaardse echo hoe het slijmvlies van de baarmoeder er uit ziet.
Tot nu toe gaat het goed ik ben na de chemo 3 maanden niet ongesteld geweest maar daarna weer iedere maand. Wel onregelmatig. Ook ben ik aardig wat aangekomen van de tamoxifen. Ik vind deze medicijnen ook niets maar het schijnt dus het beste voor deze soort borstkanker te zijn. Ik ben nu bezig om eventueel de eierstokken eruit te halen. Dit op verzoek van mijn gynaecoloog. Maar ik moet hier nog informatie over in winnen. Kan ik dan stoppen met de tamoxifen?
Maar je komt dan zeker in de overgang en dan zijn er maar weing medicijnen die
je daar voor kan gebruiken. Ik heb nu mijn bloed laten onderzoeken hoe hoog het hormoongehalte er in is. Krijg in maart de uitslag en moet dan bij de internist komen.Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
groetjes en het beste
Lia Borsje Spijkenisse