longkanker,schoon2

• hans

hallo 2e poging

Woensdag 8 jan.2003 ben ik (47j) geopereerd ,de long tumor is in de bovenste

longkwab begonnen maar heeft zicht naar buiten door de borstkas richting ribben in verticale richting ontwikkeld.

Tijdens de operatie werd duidelijk dat er ook ribben weggehaald moesten worden omdat de tumor er tegenaan verkleeft zat en een deel van de spierweefsels van mijn rechter arm.

Tijdens de operatie zijn er steeds snijvlak monster onder zocht of ze schoon waren.

Daarna is alles naar de patholoog anatoom gestuurd vooronder zoek.

Vrijdag middag d.d.17-01-03 kregen we uitslag van patholoog anatoom.

Alle snij vlakken waren schoon dus de tumor is weg er stond wel bij dat het goede weefsel snijvlak marginaal is weg gehaald.

Er is mij gelijk verteld dat er geen nabehandeling volgt, mijn gevoel zegt waarom niet om er zeker van te zijn dat alles weg is.

Mijn vraag is nu heeft iemand daar ervaringen mee.

Ik stel deze vraag meer omdat ik meedoe aan een europees onderzoek door loting;

1. Of 3 zware chemo kuren dan operatie

2. Of gelijk opereren (waar ik voor ben ingelood)

Hans

• Ton

Hallo Hans,

Ik kan helaas geen antwoord geven op je vragen.

Wel kan ik je verwijzen naar een Engelstalige pagina op het

internet waar je heel veel info kan vonden over alle soorten

kanker en de meest gebruikelijke behandelingen.

In het geval van longkanker kijk onder nr. 88.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?call=bv.View..ShowTOC&rid=cmed.TOC&depth=2

Ton

• hans

Beste Ton

Bedankt voor de hint.

Ik ben er al wat in aan het lezen, het is niet gemakkelijk heel erg technisch.

Wat mij de laatste tijd ook erg bezig houd is, dat heb ik ook tegen mijn longarts en huisarts gezegd, dat ik en ander gevoel,doofgevoel in mijn huid/vel heb.

Net of het buitenste even niet mee doet, dit had ik eigenlijk al een paar weken voor de operatie.

De artsen weten het niet en wimpelen het af.

Ik zoek het internet hierover ook af.

Je zou kunnen denken dat ik psychisch iets van slag ben omdat ik 9 weken op de operatie heb moeten wachten, dan had dat doofgevoel nu toch niet terug moeten komen.

Vr. gr. Hans