hmmz ..eerst maar iets over mij, ik ben 16 en woon in Rotterdam.
het is een heel verhaal maar ik weet niet meer wat ik wel en niet wil ..
Mijn moeder is overleden toen ik 7 was .. ik heb haar nooit echt gekend omdat ze vanaf begin af aan ziek was. Ze had een vrij onbekende ziekte die waarschijnlijk erfelijk is. Ik heb onderzoeken laten doen pas en daar heb ik de uitslag nog niet van maar toch heb ik heel erg last van symptonene van die ziekte dus daar zit ik erg over in. Maar dat is ook het probleem niet helemaal …
Vorig jaar was mijn vader heel erg ziek. Hij kreeg eerst te horen dat hij longkanker had en toen kreeg hij te horen dat hij geopereerd zou worden. Zo geregeld en het zou gebeuren. Na een tijdje was alles goed verklaard en na 3 maanden kregen we te horen dat het toch terug was en dat hij het niet zou overleven. Nu is hij 27 dec 2001 overleden. Ik zit daar toch nog steeds heel erg mee …. Ik voel me er nog steeds rot over en ik zie het nog zo voor me dat mijn vader en ik leuke dingen doen enzo. Ik denk dus dat ik het nog niet helemaal verwerkt heb. Maar het vervelende vind ik ..
Ik woon nu dus bij mijn stiefmoeder. Maar ze praat nergens over, ze is echt van het koningshuis en gedraagt zich ook zo hooghartig. Terwijl ik altijd veel beter om kan gaan met simpele mensen die praten. Ik heb het al een paar keer met haar besproken maar het helpt gewoon niet!! Ze doet nog steeds zo en ik moet opeens superveel in het huishouden doen omdat zij geen zin heeft. Ze is vaak heel chagarijnig en dan hoeft er maar iets te gebeuren en ze is boos op mij. Ze schijnt huilend bij mijn oom aan de telefoon gezeten te hebben terwijl ik van niks wist. Maar ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen. Het enige wat ik weet is dat het zo echt niet langer gaat, het is telkens oorlog hier en dat is heel vervelend. Ik praat met mijn oom dan wel eens over mijn vader maar met mijn stiefmoeder kan niet want dan reageerd ze er niet zo op, of ze wimpeld het af! Het is heel irritant voor mezelf en ik heb er dus over geprobeerd te praten maar dat lukt niet. Nu gaat mijn school ook niet al te best en dat vind ik ook wel vervelend, maar dat komt wel goed denk ik. Maar ik weet wel dat ik hier echt absoluut geen zin in heb. Maar of ik nou bij mijn stiefmoeder weg moet gaan of dat ik nog meer moet proberen te praten. En als ik weg ga waar moet ik dan heen want ik wil wel op dezelfde school met mijn vriendinnen blijven …
dat was dus mijn verhaal
ik hoop dat iemand een beetje kan helpen
groetjes
esther