vocht in de buik

• lidi

Ik heb borstkanker met uitzaaiingen in de botten.

Sinds enige weken heb ik last van een opgezette buik. Waarschijnlijk is er sprake van uitzaaiingen in de buikwand.

Ik heb voorlopig vochtafdrijvende middelen gekregen maar die helpen nog niet echt. Wegens de slechte staat van mijn beenmerg kan ik niet meer behandeld worden met chemo of bestraling. Graag zou ik in contact komen met lotgenoten die in dezelfde situatie verkeren.

Lidi

• karin

Hallo Lidi,

Ik zit niet in jouw situatie, maar toch wil ik je wel alle steun en kracht toewensen.

Dat je ondanks alle zorgen en problemen, die nu zullen gaan komen, nog de tijd krijgt van dingen te genieten en dat je lieve zorgzame mensen om je heen mag hebben. Heel veel sterkte meid.

Liefs Karin.

• marre

Beste Lidi,

Heel veel sterkte in de komende tijd. Je klinkt heel sterk.

Mijn moeder had weliswaar een baarmoedersarcoom maar kreeg ook als complicatie een opgezette buik. Het enige dat ik mij kan herinneren is dat er steeds gezegd werd dat er vocht in haar buik zat maar mijn moeder bleef erop hameren dat het haar blaas moest zijn. Uiteindelijk bleek ook via de echo (die een paar keer gedaan is) dat dat zo was en vervolgens is middels een katheter dit ook weggenomen waarmee ook de enorm druk op haar buik verdween. Misschien heb je hier iets aan, wellicht ook niet maar ik wilde je dit toch even laten weten. Heel veel sterkte. Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt, kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om dit zelf meetemaken maar ik hoop dat je hele fijne mensen om je heen hebt en dat je ondanks alle ellende toch ook kan genieten van alle fijne momenten. Die zijn zo ontzettend kostbaar namelijk. Hou je taai!!!

• lidi

Lidi is 7 februari overleden. Volgens de oncoloog was er obstructie tussen haar nieren en haar blaas. Fotos en een echo wezen uit dat de organen in orde waren, maar niet konden werken. Een catheter hielp dus niets. En een geleiding door de plasbuis naar de nieren vondt de oncoloog te riskant in haar toestand. Haar buikholte was al een keer leeggehaald. Daar kwam 4 liter vocht uit. Maar het gevoel van aandrang bleef. Door vergiftiging van haar eigen lichaam is ze binnen een week overleden.

Net als ieder andere patient heeft ze gevochten voor haar leven. Maar het mocht niet baten. Je loopt steeds achter de feiten aan.

Ik wens iedereen sterkte die met deze rotziekte te maken heeft.

Haar echtgenoot.

• Nady

Ik wens jou ook veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Nady