glivec

• dennis

ik gebruik zins kort glivec tegen c.m.l. en zou graag willen horen wat mensen die

dit middel ook gebruiken aan bijwerkingen hebben

ik zelf heb erg last van mijn benen en heb lang niet de kracht meer die ik had

in mijn lichaam

de vraag is er omdat er nog weinig over bekent is

ik ben zelf al naar novatris.nl en glivec.com enz. geweest

• Judith

Ik ken veel patienten die Glivec krijgen voor maag-darmtumoren (GIST: Gastro-Intestinal Stromacel Tumor) met goed resultaat. Of zij veel bijwerkingen hebben zal ik eens navragen.

• Ton

Dennis,

Veel antwoorden op je vragen kan je vinden op de volgende

Engelstalige pagina speciaal voor CML patienten die met Glivec

worden behandeld:

http://www.cmlsupport.com/cmlgleevecsideeffectsguide.htm

Wel kan ik je vertellen dat de bijwerkingen vaak sterk afhankelijk kan zijn van de dosering die je momenteel gebruikt.

Klachten van patienten op de hoogste dosering (800 mg) zijn vaak erger dan van patienten op de meest gebruikelijke 400 mg.

Ter geruststelling kan ik je zeggen dat spierpijn/kramp in benen een “normaal” bijverschijnsel zijn en dat alle klachten vaak bij langduriger gebruik verminderen.

Vermoeidheid, huiduitslag en vocht(vooral onder de ogen) en

misselijkheid zijn ook veel gehoorde bijwerkingen maar deze staan allemaal in geen verhouding tot de bijwerkingen van de oude behandelingsmethoden.

Ik schrijf je dit uit een GIST ervaring maar weet dat de klachten

van veel patienten met CML en GIST voor wat betreft Glivec

vaak identiek zijn.

Hoe slaat het medicijn bij je aan en op welke dosering zit je?

Ton

• dennis

bedankt ton maar op deze site was ik ook al geweest

mijn dosering was 600 mg maar dat was om dat in de eerste 3 weken

het nog niet aan sloeg maar nu zit ik op 400 mg en ik merk dat de pijn in mijn benen een stuk minder is en mijn bloed waarden waren weer normaal

voel me alleen nog lamlendig ik werk wel weer maar rustig aan

• Ton

Hallo Dennis,

Heb je toevallig deze site ook al bezocht?

http://www.newcmldrug.com/

Ton

• annemieke

Hallo Dennis

ik zelf heb ook cml en gebruik sinds april 2002 glivec

toen ik het ging gebruiken is mijn leven erg verandert ik gebruikte hiervoor interferon

,maar daar had ik altijd een griep gevoel bij,en nu ik glivec gebruik ben ik veel fitter

en niet meer zo somber,maar krampen heb ik ook vooral in me kuiten,zo af en toeheb ik er last van gelukkig niet elke dag.

verder is mijn bloedwaarde heel netjes

ik gebruik nu 4 glivec per dag en heb er goede baat bij

20 febr hoor ik de uitslag van mijn beenmergfunctie die voor het eerst weer is gedaan naar dat ik glivec gebruik dus je snapt wel dat ik erg nieuwsgierig ben.

heel veel sterkte en groetjes van annemiekeTon schreef:

>

> Hallo Dennis,

>

> Heb je toevallig deze site ook al bezocht?

>

> http://www.newcmldrug.com/

>

> Ton