Mijn vader heeft vorig jaar keelkanker gehad. De kanker werd ontdekt door een grote bult in zijn nek. Het bleek een tumor te zijn aan het begin van de slokdarm, het zat aan de buitenkant. De bult hebben ze verwijderd en het uiteinde van de slokdarm is bestraald. De behandeling is gelukt, de tumor was verdwenen en er waren geen uitzaaïngen aanwezig. Helaas was ons geluk van korte duur, afgelopen najaar kregen we te horen dat mijn vader longkanker heeft. En inmiddels is mijn vader ook overleden. Ik heb gelezen dat kanker eigenlijk een verzamelwoord is voor negatieve cellen in je lichaam. Wanneer je weerstand laag is, vermedigvuldigen deze cellen zich sneller. Dat kan een reden zijn dat mijn vader twee keer door de kanker is aangetast. Mijn vader was in een slechte gezondheid. Mijn vraag gaat eigenlijk over het volgende: Mijn vader heeft vorig jaar te lang in de zon gezeten met een zijde van zijn gezicht, hij is toen ook verbrand aan die kant. Vervolgens is de tumor van zijn keelkanker daar gaan groeien. Zou het kunnen zijn dat door de slechte weerstand van mijn vader de tumor zich is gaan ontwikkelen door de stimulering van de hete zonnestralen?
Ik zelf heb mijn grote twijfels of de invloed van zonnestralen tot zover in je lichaam gaat. Dat huidkanker daardoor wordt gestimuleerd, heb ik eerder gelezen en gehoord, maar ik heb verder niets gehoord over de invloed van zon op de andere delen van het lichaam.
Misschien dat iemand hier iets over weet,
alvast bedankt,
groetjes Annemarie