Pijn in onderbenen

• Enrico

Mijn vader heeft sinds een jaar longkanker. Door zijn leeftijd van 90 ontwikkelt de tumor zich gelukkig erg traag. Hij is nog erg fit, maar heeft erg veel pijn in zijn onderbenen. Volgens de diagnose is dit het gevolg van stoffen die door de tumor worden gemaakt. Dit leidt tot ontstoken zenuwbanen in de onderbenen.

Is iemand bekend met dit verschijnsel en weet iemand een remedie tegen deze pijnen.

Mvg.,

Enrico

• ciska

Probeer eens de tabletten van Venal, die zijn voor een betere doorbloeding.

Sterkte!

• Arij Nobel

Beste Enrico,

In de eerste plaats wens ik jou en je familie heel veel sterkte.

Zelf 18 jaar geleden mijn linkerlong geheel verwijderd. Ofschoon ik in die afgelopen jaren veel ervaring heb opgedaan kan ik je helaas niet zeggen of de pijn in de onderbenen van je vader iets met longkanker te maken heeft. Dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Het is heel goed mogelijk dat die pijn door het minder goed functioneren van het hart wordt veroorzaakt. Je doet er verstandig aan om deze vraag aan de behandelend arts voor te leggen. Pijn die wordt veroorzaakt door kanker wordt on de meeste gevallen door morfine bestreden. Maar nogmaals, vraag een arts wat hier tegen te doen is.

Veel succes en sterkte,

Arij