Alvleesklierkanker

• Manon

Hallo,

Bij mijn vader is er alvleesklierkanker geconstateerd met een levenverwachting van een half jaar tot een jaar. Hij is wel geopereerd. Ze hadden een whipple operatie gepland maar de tumor was te groot dus hebben ze twee by passes gemaakt. Ik ben op zoek naar meer info over;

-orthomoluculaire therapie

-Medicijn Viruzilin

-Chemo kuren

- Cisplatine

Met de volgende vragen : Wat doet het, wat is het, wat zijn de ervaringen, is het levenverlengend, pijnbestrijdend?

Het zijn kreten opgepikt van allerlei berichten..ik hoop dat iemand me wegwijs wil maken.

Alvast enorm bedankt!

Manon

• Nady

Beste Manon,

Cisplatine is een redelijke zware chemo die vooral lastig is voor de nieren men dient deze toe over 6 uur. mijn pa heeft deze ook gehad in combinatie met 2 andere soorten. Mijn pa had maagkanker met uitzaaiingen in de buik en tussen de darmen.Zijn prognose was 6 maand, het is 2 jaar geworden.

Hij overleed op 15.11.2002

Indien je nog iets wilt weten mag je me mailen,

Sterkte, Nady

nadyvosca@hotmail.com

• petra

hallo,

ik heb een vraagje, wat voor symptonen had jou vader?

komt het ook bij mensen rond 20 jaar voor?

ik heb al tijd last van mijn buik, bij mijn maag, links, net onder mijn ribben

groeten petra

• Manon

Hij had juist rechts pijn en op een plek waar Alvleeskankerpatienten normaliter geen pijn hebben. Voor de rest viel hij enorm af, geen eetlust meer.

Ga eens naar een dokter als je denkt iets te hebben….

sterkte,

Manon

• Judith

Of chemo zin heeft, hangt ook van het stadium van de alvleesklierkanker af. Als het is uitgezaaid, is de kans op genezing vaak veel kleiner, met of zonder chemo, dat maakt niet veel uit.

Laat je goed voorlichten. Ga desnoods eens mee met je vader naar de arts als hij dat goed vindt, dan kun je zelf je vragen stellen.

• Rob

Ik heb te horen gekregen van een dokter dat Chemo de cellen te rust brengen waardoor ze niet verder groeien mijn vader heeft nog geen chemo wil er waarschijnlijk begin volgend jaar aan beginnen. Heeft nu 3 x 80 morfine en ont stekings remmer die ontstekings remmer heeft hij sinds kort is daar zeer te vreden over. Hij heeft door een kijk operatie een bult ( cel ) aan de opervlakte die groeit hard en pijnlijk met onstekings remmer weinig pijn meer er aan.