Infectie en zwakheid

• Nady

Wie weet of een accute infectie binnen de 10 u tot de dood kan leiden als de toestand van de patient zeer zwakjes is? Wat doet zo'n infectie met het lichaam van de patient en wat voelt hij daarzelf van ?

Dank U voor de reactie's

Nady

• Judith

Ja, dat kan, helaas. Als iemand's afweer ernstig verminderd is door b.v. chemotherapie, waarbij je gedurende periodes minder witte bloedcellen hebt, kan een bacterie in de bloedbaan treden en dan voor algemene ziekteverschijnselen gaan zorgen. Dit wordt sepsis genoemd.

De patient kan daarbij last krijgen van septische shock (lage bloeddruk, snelle hartslag), die vaak moeilijk te behandelen is. De shock kan weer ontaarden in een reanimatie, omdat het hart het niet meer bij kan benen. Of de persoon in kwestie goed door de reanimatie heen komt, hangt ook erg van de lichamelijke conditie af, waarin hij zich voor aanvang van de reanimatie bevond. De septische shock kan bestreden worden met antibiotica en infuus (en eventueel intensice care-opname en -maateregelen).

• Tjarko Holtjer

Infecties zijn op alternatieve wijze te bestrijden door:

- Vitamine C

- L-Lysine

- zilver, opgelost in water te drinken.

groeten,

Tjarko

http://www.hhff.info/

• Nady

Beste Judith,

Dank U voor uw uitleg, ik zal een en ander uitleggen hoe de situatie was bij m'n pa.

Op donderdag heeft men een stent geplaatst aan de uitgang van de maag om dat deze nauwer was door kanker in de buikwand en tussen de dunne darmen (obstructie), ‘s avonds om 22 u 30 was alles ok, toen ik vrijdag aankwam om 11u30 zei m’n pa “ik ga sterven” wat ik navroeg bij de verpleging en ontkend werd.Had 1/2 spuit morfine gekregen (voor de 1 ste maal in zijn leven). Om 15 u andere ploeg van verpleging kwam op de kamer en zei “zijn kleur staat me niet aan ”, bloeddruk 6 hartslag 140, paniek alom

baxter ingepompt op volle snelheid en pa bekwam terug eventjes (bloeddruk normaal). Heeft nog een paar keer bij geweest maar heeft nog 2 halve spuitjes morfine gehad (bloeddruk daalt terug) bloed genomen om te testen op infectie ( heeft de laatste 2 maand 2 maal opgenomen geweest met infectie's met zware antibiotica kuren als gevolg, de bacterie's kwamen van de port-a-cath die wel is blijven zitten) ze hebben dan nog 1 infuus antibiotica gegeven maar het 2 de niet meer. Om 21u30 was pa overleden.

Wat denkt U zou een snellere reactie met de antibiotica nog geholpen hebben, of had men de port-a-cath vroeger moeten verwijderen, wat ze wel gingen doen als hij nog eens een infectie kreeg.

Als een patient een septische shock doet wat voelt die zelf dan ? Heeft die pijn of weet die van niets meer? Zou hij nog geweten hebben dat we aan z'n bed waren ?

Ik dank U Judith voor uw goede uitleg.

Nady, nadyvosca@hotmail.com

• Carla de W

Ik denk zeker ook wel dat een infectie dodelijk kan zijn, zeker bij een ernstig verzwakte patient zoals je vader.

Verder geloof ik heilig dat hij in die shok nog wel wist dat jullie er waren, hij voelde je aanwezigheid, ook al kon hij niet alles volgen wat er gebeurde. Maar het lijkt volgens mij meer op een soort trance. Of alsof je high bent ofzo, geen tot weinig pijn, maar wel nog wakker genoeg om je te volgen.

Eerlijk gezegd is dat ook wat ik wil geloven, want dat lijkt me fijn, maar ik heb ook wel mee gemaakt dat ik bij een terminale patient was waarbij je zag dat er nog wel reacties waren op de gesprekken en de sfeer tussen de aanwezigen terwijl er geen reacties kwamen op de pijnprikkels.

• Tjarko Holtjer

Nady,

gecondoleerd met het verlies van uw vader.

Tjarko

• Nady

Dank U Tjarko, het is een zware tijd, we missen hem vreselijk in grote en in vele kleine dingen.

Nady

• Judith

Bij een sepsis helpt geen enkel voedingssupplement. Je moet snel ingrijpen en er is geen tijd om de “werking” van wat vitaminen af te wachten.

• Tjarko Holtjer

Judith,

Toch kan er in sommige gevallen met het intraveneus toedienen van honderden grammen vitamine C toch iets bereikt worden. Als er dan ook gestart wordt met een infectie te bestrijden door Lysine en zilverionen, dan is er misschien best een kans. Helaas worden dit soort zaken niet vaak in Nederland toegepast.

Dit is wellicht een interessante site:

http://www.naturally-against-cancer.org/nl/index.html

Tjarko

• Nady

Beste Judith,

Nadat U mijn antwoordde heb ik nog een verhaal geplaatst aan U gericht, Heeft U soms nog antwoorden op dit verhaal ?

Het zou me zeer veel helpen .

Dank U voor uw reageren,

Nady,