Wat naar om te horen dat deze vreselijke diagnose bij je nichtje is gesteld. Ik heb eens nagekeken of ik iets over een ziekte genaamd Calor kan vinden, maar dat is me niet gelukt. Calor betekent in de medische terminologie gewoon warmte, dat maakt het zoeken eerlijkgezegd wel moeilijk, maar ik kon slechts enkele artikelen vinden die over kanker gingen waar de naam Calor in voorkomt en in allemaal gaat het dan gewoon om een ander woord voor warmte. Het zou kunnen zijn dat dat is omdat het supersuperzeldzaam is, maar dan nog verwacht ik er in de literatuur iets over te vinden. Kan het zijn dat de naam anders geschreven moet worden of dat je het verkeerd verstaan hebt?
Over een second opinion, ze is natuurlijk altijd vrij om een second opinion te vragen, maar het Radboud in Nijmegen is een zeer goed ziekenhuis dat zeker kennis van zaken heeft op dit gebied, het is niet waarschijnlijk dat een ander ziekenhuis haar wel zou kunnen genezen. Nogmaals, het is haar eigen keuze, ze mag altijd naar een andere arts, maar het is gevaarlijk om te gaan ‘shoppen’. Het gevaar ligt hem erin dat ze de korte tijd die ze nog heeft allerlei zinloze behandelingen gaat uitproberen en haar laatste maanden bij wijze van spreken doodziek (van de behandelingen) in een ziekenhuis doorbrengt terwijl ze ook kan proberen (afhankelijk van hoe het met haar gaat natuurlijk) er zonder medische toeters en bellen nog wat van te maken.
Heel veel sterkte, voor jou, je familie en je nichtje natuurlijk.