Bijna dood ervaring ?

• Mandy W

Lieve Nady

Geen dank hoor en was wel blij dat ik het met jouw kon delen

Big Hug Mandy xxx

• Els

Nady, ik wens je heel veel kracht om met je verlies te leren leven. Het zal een vreemde tijd voor je zijn waarbij je emoties leert kennen waarvan je het bestaan niet eens wist. Wie zal zeggen of er leven na de dood is…zelf ga ik er vanuit dat ik mijn dierbaren ooit weer ontmoet want dat maakt mijn leven een stuk prettiger!

Sterkte met de ‘feestdagen’ joh!

• Nady

Ik dank iedereen uit het diepste van m'n hart voor de troostende woorden en het medeleven, het doet echt goed.

Nady

• martha

Hallo Nady,

Ik wil ook nog even reageren op jouw vraag.

Mijn zus, Annemarie heeft ook gereageerd op jou vraag.

Net als annemarie geloog ik in het hiernamaals. Mijn vader is 2 december overleden.

Ik wil je een boeken tip geven. Dit boek heb ik met kerst van mijn zus gekregen.

hierin wordt er heel veel uitgelegd over het leven na de dood en reincarnatie.

“Spirituele reizen tussen leven en dood”

De auteur is James van Praagh

Ik ben het boek op dit moment aan het lezen. Het geeft mij heel veel troost in moeilijke dagen.

Groetjes Martha

• Nady

Dank U Martha, ik zal zeker uitkijken naar dit boek.

Ben zelf een boek aan het lezen over bijna-dood ervaringen, heb daar ook veel hulp aan.

Naar ik vernam zou er op de NL tv n.l. RTL4 een programma worden uitgezonden “Char” dat ook zeer leerrijk zou zijn maar ik deed navraag bij RTL4 om deze op video te verkrijgen maar de kosten zijn 54 euro per aflevering, dat is me toch wel veel maar jullie kunnen daar waarschijnlijk toch naar kijken ?

Groetjes, Nady

• Nady

Beste Martha,

Ik deed navraag over het boek dat je me zei, het is helaas in Belgie uitverkocht.

Heeft jouw zus dit onlangs gekocht in Nederland ?

Ik kom soms in Hulst en Sluis, misschien kan ik daar eens kijken.

Groetjes, Nady

• Frederique

Mijn moeder was altijd erg bang voor de dood. Zij was heel gelovig, maar ondanks dat was ze er echt heel erg bang voor. Toen zij ernstig ziek werd vond ik het extra moeilijk omdat ze niet van deze angst te bevrijden was. Op een bepaald moment is zij met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Het was echt kantje boord! Ze vertelde later dat ze bijna voelde hoe het leven “ uit haar weggleed”. Vanaf dat moment was ze absoluut niet bang meer om dood te gaan! Ze vond het erg om mijn vader achter te laten, maar had er alle vertrouwen in dat zijzelf goed terecht zou komen. Dat heeft ons enorm gesterkt toen zij ong. 2 weken later overleed. De omschakeling van angst naar vertrouwen was zo plotseling en zo overtuigend dat ik sterk het vermoeden heb dat zij iets heeft “gezien”. Ik ben enorm blij en dankbaar dat zij zo rustig en vredig is overleden.

In de dagen kort na haar overlijden heb ik op sommige momenten haar aanwezigheid heel duidelijk gevoeld. Op zulke momenten was ik ook ineens niet verdrietig meer (vreemd genoeg). Ik kan dat gevoel (jammer genoeg) niet oproepen.

Een dergelijke gevoelsbeleving heb ik 2x eerder (zelfs nog sterker) meegemaakt met personen die kort daarvoor overleden waren. Met die mensen had ik zelfs niet eens zo'n band. Het een gevoel van intens welbehagen, alsof je ondergedompeld wordt in een bad van warmte. Als dit maar een fractie is van wat ik denk dat zij ervaren in wat naar mijn geloof de Hemel wordt genoemd dan zijn zij intens gelukkig nu.

Bij deze ervaringen kreeg ik woordeloos een soort antwoord op op mijn vraag of op datgene wat mij bezighield. Ik hoorde geen stem of zo en zag niets anders dan anders, maar ineens was er een “heel zeker weten” van bepaalde dingen waar ik mee zat. Het is ook niet zo dat ik ineens de behoefte had om dit aan anderen te vertellen of uit te dragen. Het was voor mij voldoende dat ik het voelde.

Ik ben verder absoluut geen zweverig type en ook niet in staat dit gevoel op te roepen. Sterker nog: ik ben altijd een beetje huiverig van contacten met het hiernamaals, zoals je daarover wel eens in tijdschriften leest of op televisie ziet.

Dit gevoel was echter niet beangstigend of wat dan ook.

Normaal gesproken praat ik er niet met mensen over hoor, maar omdat je er nu zo naar vraagt helpt het je misschien.

Heb je wel eens: “ de tunnel en het licht” gelezen? Dit gaat over bijna-dood-ervaringen.

Groeten van Frederique.