hoi Nady,
dat programma ken ik ook, het heet Char.. hier is een link naar de site van rtl 4 wat een beetje info er over geeft; http://www.rtl.nl/programma/char-hetmedium/
bij ons in de omgeving zijn regelmatig bijeenkomsten, waar een medium naar toe komt. Mensen gaan er heen en nemen iets mee, iets van henzelf of iets van een dierbare, overleden of niet overleden. Als het een goed medium is, dan kan ze je zonder dat jij iets verteld hebt, dingen vertellen over je vader… ik ben er ns geweest en het voelt heel prettig…
misschien is dat bij jou in de buurt ook..
ik vond nog dit online, een stuk van een show, van Char, waarin ze mensen ontmoette…
dan krijg je een beetje een idee hoe het op tv gaat..
ik hoop dat je er wat aan hebt,
liefs Marielle
Chazia ontmoet Char het medium uit de VS
Op vrijdagavond 31 mei 2002 om 21:30 uur schitterde Chazia net als anders op televisie. Dit keer alleen niet als de zo genaamd meedogenloze presentatrice van De Zwakste Schakel maar als journaliste die Char Margolis het medium uit de VS ontmoette.
Hier komt het verslag van de uitzending met Char:
Het startpraatje van Chazia:
"Al zo lang er mensen zijn vragen we ons af of er meer is dan we kunnen waarnemen. Leven na de dood, ligt de toekomst vast…Char is ervan overtuigd dat dit zo is. Ze zegt zelfs dat ze toen ze nog een klein meisje was van een jaar of 4 kon praten met doden en kijken in de toekomst.
Waar of niet, kan zoiets of is het allemaal onzin? We zien het komende uur Char aan het werk en ik laat het oordeel aan u zelf over. Char praat vanavond o.a. met Xandra, de weduwe van Herman Brood met mevrouw van Cittert de moeder van een verdwenen zoon en met Winston Gerschtanovich (sorry voor de beroerde spelling!) Char kent haar gasten niet. Ze ziet ze voor het eerst hier achter de camera's.
Voor ons is Char nieuw maar in Amerika is ze een bekend fenomeen."
(Dan volgt er een uitleg over de bekendheid van Char in Amerika.)
“Voor het eerst op de Nederlandse televisie en zelfs voor het eerst in Europa hier is… Char!”
(Char komt binnen en begroet Chazia.)
Chazia praat even met Char:
Chazia vraagt hoe oud Char was toen ze haar paranormale gaven ontdekte.
Char antwoordde (ik citeer)
“Toen ik een jaar of 4 was ging ik met mijn vader mee boodschappen doen. Toen we terug kwamem zei ik tegen mijn moeder dat we afgezet waren en ik kon nog niet eens tellen!”
Chazia zegt: “Oh het begon dus eigenlijk met geld?” (Allebei lachen ze.) Char zegt dat dit eigenlijk wel zo is.
Char kan gevoelens van menzen zien en ze weet dingen van mensen die ze helemaal niet kan weten, maar ze kent echt niemand die daar aanwezig was…
Ze hoopt dat ze alle gasten kan helpen.
Chazia vraagt Char om het vertrek even te verlaten en dan komt Winston Gerschtanovich binnen. Chazia praat eerst even met Winston en dan roept ze Char erbij.
Hoe werkt Char:
Ik ga door met Winston Gerschtanovich.
Char vraagt Winston om alleen ja of nee te zeggen op haar vragen en of de mensen die ze aanhaalt nog leven of overleden zijn.
Ze werkt met letters om erachter te komen met wie uit het zo gehete “geestenrijk” ze te maken heeft.
"Is er iemand in je familie waar in de naam een M of een S zit. Zij krijgt die letters door.
Ja dat was zo. Iemand die overleden is. Een man.
Char vraagt of het gespeld is met M-E.
Dat was niet zo.
“is het Michael?” Vraagt Char.
Ja het is Michael een vriend van Winston die overleden is.
“Michael is hier” zegt Char.
Char vraagt dus naar letters die in de naam voorkomen om met iemand te kunnen communiceren.
Char vraagt aan Winston of hij gedacht had dat Michael er zou zijn. Tja hij moest toegeven dat hij daaraan gedacht had. Dat hoorde je erna ook nog in de nabeschouwing van Winston.
Char hoort Max dat is Winston's opa. Die vertelt Char dat hij over de familie waakt.
Ze hoort ok Max's vader.
Wat vond Winston ervan:
Winston was onder de indru van wat Char gezegd heeft. Eerst dacht hij aan steekwoorden die ze gekregen zou hebben maar dat kon niet omdat niemand van zijn opa en van zijn overgrootvader kan weten.
Hij vind het heel bijzonder.
(Char gaat weer weg en mw. van Citteren komt binnen en begroet Chazia.)
De tweede gast mw. van Cittert:
De zoon van mw. van Cittert is sinds 1999 verdwenen. Niemand weet waar hij is en ze hoopt van Char opheldering te krijgen.
(Char komt weer binnen en begroet Beth van Cittert.)
Mw. van Cittert krijgt dezelfde vragen als Winston. Ook de vragen welke letters er in de naam zitten.
“Zit er een A of een X in de naam?” Die zit erin.
“Zit er een M of een N in?”
Het is een overleden man.
“Is het Alexander?” Vraagt Char.
Het is Alexander haar man.
Weer zegt Char dat hij “hier” is. En ze krijgt door dat hij bij zijn zoon is.
Dat kon ook betekenen dat hij over zijn zoon waakt.
Char vraagt of ze een overleden kind heeft.
Ze weet niet of hij overleden is want ze weet niet waar hij is.
Char vraagt of mw. van Cittert wel eens over haar zoon droomt.
Ja dat deed ze.
Char kan mw. van Cittert vertellen dat haar zoon niet lijdt.
Char heeft het een moment moeilijk als ze ziet dat mw. van Cittert onder de onzekerheid lijdt.
“Ik voel wat u voelt, daarom heb ik tranen in mijn ogen” zegt Char tegen mw. van Cittert.
Char hoort iemand met een J. Iemand met een J die als laatste bij haar zoon moet zijn geweest.
“Zit er een I of een L in een naam die u kent? Uw moeder, de moeder van uw man?” Het was haar moeder. 'Voel je haar aanwezigheid hier?" Vraagt Char. Die voelde ze.
Chazia vraagt mw. van Cittert of ze iets aan Char wil vragen.
Die zegt dat het enige dat telt is of haar zoon leeft en hoe het met hem gaat en waar hij is.
Char kan niet precies zeggen of haar zoon dood of levend is. Ze kan alleen vertellen dat hij niet lijdt.
Char drukt de mensen op het hart dat zij geen God is en dus ook niet alles weet.
Ze zegt ook dat Lina en haar vader Alexander over Lex (haar zoon) waken.
Wat vond mw. van Cittert ervan:
Zij en haar dochter vinden het knap dat ze alle namen goed had en zijn onder de indruk van het door Char gezegde.
Chazia praat even na met Char:
Chazia vraagt zich af of het echt werkt. Char legt uit dat het niet zo werkt dat zij de weg kan wijzen, zij is God niet ze weet alleen dat de zoon van mw. van Cittert niet lijdt.
(Char gaat weer even weg en Xandra komt ziten.)
De derde gast Xandra Brood:
Xandra Brood, de weduwe van Herman Brood komt uit interesse naar de studio om met Char te praten. Als het werkt wil ze ook wel weten hoe het met Herman gaat.
(Char komt binnen en begroet Xandra.)
Weer de ja-nee vragen met letters.
Char vraagt of hij iets in de muziek deed. Ja, dat was zo.
Ze vraagt of Herman gevallen is want ze ziet iemand vallen. Ja hij is gevallen.
Char vraagt of hij drugs gebruikte, ja hij gebruikte drugs.
“Gebruikte hij ook drugs toen hij viel?”
Xandra legt uit dat dit niet de reden was van zijn val maar dat hij wel drugs had gebruikt.
Char krijgt de letters B-R-O door. Ze vraagt of die letters in de naam zitten. Die zitten in de achternaam.
Char komt ook te weten over hun dochter Brenda. Ze vraagt of ze kinderen heeft of zal krijgen. Ze krijgt door dat Brenda kinderen zal krijgen.
Char vraagt of Xandra een boek over Herman aan het schrijven is. Ja dat is ze.
Char vraagt of het zelfmoord was. Ja het was zelfmoord.
Char zegt dat het net leek of iets of iemand bezit van hem had genomen en hem liet springen.
Char weet dat hij nog steeds een beetje wild is en dat hij gelukkig is.
Chazia praat nog even met Xandra:
Xandra houdt zich bezig met haar dochter Brenda.
Xandra zegt dat het duidelijk is dat die letters naar Herman leiden.
Wat vond Xandra ervan:
Xandra en de familie beseffen dat Herman nog steeds een beetje bij zijn familie is.
Nabespreking Chazia en Char:
Chazia vraagt wat over het feit dat niet iedereen dit zal geloven.
Volgens Char geeft dit niet. Je kan nie