Gemetastaseerd ovariumcarcinoom, op zoek naar beho

• Richtje Kant

Hallo allemaal,

Wij zijn 8 studenten aan de hbo verpleegkunde opleiding van de hogeschool Rotterdam. Wij zijn op dit moment bezig met een project waarbij wij een advies uit moeten brengen over vraaggestuurde zorg bij 3 categorieen chronisch zieken. Daaronder vallen ook de mensen met een gemetastaseerd ovariumcarcinoom.

Graag willen wij in contact komen (via mail en chat en eventueel een interview) met mensen die deze vorm van kanker hebben. Wij leggen ons vooral toe op mensen die deze vorm van kanker hebben in stadium 4.

Maar als u in een ander stadium zit, horen wij ook graag van u.

Het gaat dus om vraaggestuurde zorg. Wat zijn u behoeften m.b.t. de zorg die u krijgt van verpleegkundigen? Het is dus de bedoeling dat vraaggestuurde zorg u meer inspraak geeft in uw eigen zorgtraject en de zorg die u krijgt. Wij willen dus meer vanuit de patient kijken dan vanuit de verpleegkundigen.

Wij hopen via deze weg wat reacties van mensen te krijgen!

Alvast bedankt,

Richtje, Simone, Tamara, Karin, Linda, Angelie, Annemieke en Monique

• Maria

Beste mensen,

Bij mijn moeder is de diagnose "gemetastaseerde pleivisel cordinoom naar parailicaal l.lg R + lever geconstateerd met een onbekend origin. Ingestelde behandelingen zijn GT Thorax g.a. en botscan g.a. Ze kan hiermee niet beter worden alleen kan haar pijn bestraald worden in haar lies. Daarvoor heeft ze momenteel 2 morfinepleisters a 50 mg. Duragesic en morfinetabletten a 30 mg en oxazepam, amitrpthyne 25 mg. Wij zijn gewoon radeloos en willen haar zo dolgraag in ons midden houden. Weten jullie nog iets voor ons ???

Alsjeblieft help ons.

Maria

• Richtje

Beste Maria,

Ik vind het heel vervelend voor je dat je moeder ziek is. Maar ik denk niet dat ik een oplossing voor je heb. Wij zijn verpleegkunde studenten en zoveel ervaring hebben wij niet op het gebied van oncologie.

Ik denk dat de artsen jullie beter kunnen helpen dan wij. Wat ik denk dat wel heel belangrijk is, is dat je altijd denkt aan wat je moeder wilt.

Sorry, maar verder kan ik je echt niet helpen.

Groetjes Richtje

Maria schreef:

>

> Beste mensen,

>

> Bij mijn moeder is de diagnose "gemetastaseerde pleivisel

> cordinoom naar parailicaal l.lg R + lever geconstateerd met

> een onbekend origin. Ingestelde behandelingen zijn GT Thorax

> g.a. en botscan g.a. Ze kan hiermee niet beter worden alleen

> kan haar pijn bestraald worden in haar lies. Daarvoor heeft

> ze momenteel 2 morfinepleisters a 50 mg. Duragesic en

> morfinetabletten a 30 mg en oxazepam, amitrpthyne 25 mg. Wij

> zijn gewoon radeloos en willen haar zo dolgraag in ons midden

> houden. Weten jullie nog iets voor ons ???

> Alsjeblieft help ons.

>

> Maria