Beste mensen,
vandaag ben ik voor het eerst achter dit forum gekomen. Ik vind het een fijn idee dat ik via dit forum met mensen in contact kan komen die net als ik, te maken hebben gekregen met een levensbedreigende ziekte: kanker!
maandag j.l ben ik mijn vader verloren. Mijn vader had longkanker. Maar niet alleen de longkanker heeft ervoor gezorgd dat mijn vader niet meer bij ons is. Zijn algehele toestand was zodanig slecht dat hij, na een lang gevecht, afgelopen maandag afscheid van ons heeft moeten nemen.
6 weken geleden hebben mijn zussen, moeder en ik te horen gekregen dat mijn vader ongeneeslijk ziek is. Maar we hebben nooit de gedachten gehad dat alles al zp snel voorbij zou zijn. Vooral doordat mijn zus 28 februarie gaat trouwen, heeft mijn vader een streefpunt gehad om naar toe te leven. Helaas heeft hij, ondanks zijn sterke wilskracht deze datum niet gehaald.
Helaas zitten wij nu met een heel groot dillema. Zoals het er nu uitziet, willen wij in februarie helemaal geen bruiloft zonder mijn vader, terwijl wij weten dat hij dit wel graag gewild zou hebben. Maar we weten ook dat het verdriet blijft. Wanneer de bruiloft ook plaats vindt, er zal altijd een lege plek blijven, onze vader zal altijd gemist worden. Met heel veel verdriet. Mijn zus zoekt dan ook verhalen van lotgenoten die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. Maar ook adviezen van anderen zijn welkom natuurlijk.
Een bijkomstigheid is wel, dat mijn vader heel intensief bij de voorbereiding is betrokken en dus van alles op de hoogte was. Het zag er bijvoorbaat al voor hem schitterend uit. Wanneer de datum verschuift, zal de bruiloft ook anders verlopen omdat niet alle accomodaties beschikbaar zijn.
Momenteel hebben wij groot verdriet en durven ook eigenlijk niet in de toekomst te kijken. Elk uur voel je je weer anders. Verdriet doet zoveel pijn. Het kost je elke ochtend zoveel energie om de dag weer te beginnen. Het is dan ook moeilijk om in de toekomst te kijken. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet in de toekomst kijken.
Ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen adviseren, daar zouden wij erg blij mee zijn.
Alvast bedankt,
Annemarie
jpeelen@chello.nl