nog een vraagje

• iemand

ik heb hiervoor ook een berichtje geplaatst, nog niets terug gekregen (willen jullie er aub op reageren?)

Ik heb nog een vraagje. Kunnen ze d.m.v. bloedonderzoek altijd vaststellen of je hodgkin hebt? en anders, hoe kunnen ze het dan wel vaststellen. ik heb geen knobbels ontdekt, maar heb last van steken onder mijn oksel in mijn arm. Verder heb ik ontzetten last van mijn rug.

Willen jullie hierop reageren?

bedankt, en iedereen hier sterkte gewenst

• marielle

hoi,

ik heb al even met je gechat denk ik, heb je ook al eens gedacht aan hyperventilatie?? dan krijg je ook van die steken allemaal vooral op je borstspieren en in je arm/oksel.

Ik heb er zelf ontzettend last van gehad, maar als je eenmaal de oorzaak weet en weet hoe je de klachten kan bestrijden, is het veel minder eng, en verdwijnen daardoor de klachten soms ook…

bij mij is het tenminste stukken minder geworden,

gr Marielle

ps, er is een site over hyperventilatie, weet alleen niet het precieze adres.. misschien kun je m zelf vinden. via ziekten.startpagina.nl

• iemand

hai marielle,

ik heb daar inderdaad aan gedacht, een collega zei het tegen me, het viel haar op de manier dat ik ademhaalde en dat dat volgenshaar iets weg had van hyperventilatie. Maar als ik aan hyperventilatie denk, denk ik aan iemand die heel snel ademhaalt en zo en erg in paniek is. Dat heb ik dus niet. Ik zou niet van me zelf zeggen dat ik hyperventileer. Dus daarom denk ik dat die klachten hier niets mee te maken hebben.

Maar een vraagje van mij aan jou (en anderen): wordt hodgkin alleen ontdekt door een kno bbeltje of wordt het ook wel eens ontdekt bij mensen die geen knobbel hebben, maar alleen pijn hebben.

Ik heb namelijk geen knobbel, maar heb gewoon pijn op een vreemde plek en wil gewoon weten waar dat vandaan komt (pijn in oksel en af en toe bij borst en arm)

groetjes

• Jody

hoi hodgkin word zover ik weet zelden ontdekt door pijn. Ja het word weleens ontdekt zonder dat er symptomen zijn. echt pijn komt in eerste instantie volgens mij haast nooit voor.

wat je zegt van hyperventilatie, dat klopt niet. Vaak merken mensen niet als ze constant hyperventileren; dat ze dat doen! Soms een lichte benauwdheid. Maar juist vaak klachten die lijken op hartklachten. Pijn in de arm, pijn op de borst…

tintelingen, zowel in de arm als soms zelfs in het gezicht of op andere plaatsen, dit is ook best beangstigend omdat dat ook weer allerlei enge ideeen op kan leveren. Maar soms alleen voel je het ook alleen maar.

Maarja misschien is dit het wel niet.

Maar ook de spanning kan veel veroorzaken, en juist als je zoveel op die arm let, bestaat de kans op het ongemerkt aanspannen van die spier. en dan krijg je weer spierpijn.

maarja, heb vertrouwen in je arts, ga niet te veel rondneuzen bij allerlei ziektenbeelden, want je zult altijd wel symptomen vinden die overeenkomen.

sterkte,

gr Jodyi