help

• jolanda

hallo

ik ben jolanda, 20 jaar, en ik heb last van stekende gevoelens in mijn oksel en omstreken. ook heb ik erg last van mijn rug. ik denk erg snel als ik een pijntje voel dat ik iets ernstigs heb (jullie zullen vast wel denken, oh jahoor, weer zo een) en ga me daar echt rot doorvoelen. Dagenlang huilen, etc.

ik ben naar de dokter geweest die zei dat het een spier was, maa rhet duurt nu al een week. wat vinden jullie is dit aanleiding om te denken dat het iets ergs is?

alvast bedankt

• Merel

Hoi Jolanda,

Als ik jou was zou ik proberen niet meteen aan het ergste denken. Ga eerst eens na, of je misschien een verkeerde beweging hebt gemaakt (misschien met sporten) of iets dergelijks. Ook kun je pijn ervaren door stress, dus ga eens na of je onder stress staat, of hebt gestaan. Soms heb je ook pijnen in die gebieden wanneer je menstruatie komt, of wanneer dit wat uitgesteld is.

Mocht je het echt niet vertrouwen, en wil je gewoon zekerheid, stap dan weer langs je huisarts en vertel dat je bang bent. Hij kan je wel verder helpen!!

Ik wens je veel sterkte, en kop op!!

Groetjes,

Merel

• Christel

Ik zou toch als je je erg zorgen maakt, naar de dokter terug gaan voor verder onderzoek. Bij mij begonnen ze ook met een overbelaste spier, nu wacht ik op de eerste chemokuren omdat ik botkanker heb. Dus vraag gewoon aan je arts, of ze foto's maken enzo, als je je echt zo zorgen maakt.

Groetjes Christel

• Angelique

nee hoor gewoon naar de fysio gaan die maakt die spier lekker los