Stoppen met roken?
Vaak, heel vaak heb ik geprobeerd om te stoppen met roken, evenzo vaak heb ik geprobeerd overgewicht te verliezen….Vaak heb ik geprobeerd om gezonder te leven,Maar niets scheen te werken.
Totdat ik mezelf ervan heb overtuigd ( dat kost enorm veel moeite en tijd!!!!) dat mijn geest, dus mijn ik, …en mijn lichaam, …apart van elkaar staan.
Ik zie mijn lichaam als mijn tijdelijke woning hier op aarde. Daarop wil ik zeer zuinig zijn, want ik wil er zolang mogelijk mee functioneren. Ik verzorg mijn lichaam daarom ook ontzettend goed, en ik zal niet toestaan dat er op welke manier dan ook roofbouw op wordt gepleegd.
Ik ben er verantwoordelijk voor. Ik moet zorgen dat het in goede conditie is, en zal daar maatregelen voor treffen.
Ik zal het dus ook niet met roken belasten, ook zal ik het niet teveel of te weinig voeding geven, ook zal ik ongezonde voeding niet toestaan.
En zie?? Mijn lichaam is zonder moeite gestopt met roken. Krijgt het lichaam toch trek? dan zal ik zorgen dat er afleiding is.
Ook ben ik 14 kg. afgevallen, door elke keer als mijn lichaam trek in een sigaret kreeg te gaan sporten.
Mijn lichaam en ik leven nu in een perfecte harmonie, wij respecteren elkaar, doen wat het beste is voor elkaar, en genieten zolang God het toelaat.
Ik wens een ieder die dit ook wil doen, veel inzicht, geduld en kracht, want het is niet gemakkelijk, maar als je eenmaal inziet dat jij in je lichaam woont, zal het in een sneltreinvaart gaan.
Succes, Monty.