borstprothese

• Judith

Voor een opdracht voor school (opleiding VIG) ben ik op zoek naar info over een borstprothese. Hoe gaat dit in zijn werk, wat voor mogelijkheden zijn er en hoe wordt dit bekostigd? ( volledig door ziektekostenverzekeraar of gedeeltelijk) Op internet kan ik hier bar weinig over vinden. Misschien is er iemand die dit weet en mij hierover zou willen inlichten, of weet waar ik wel met mijn vragen terecht kan?

• Judith

Wat dacht je van het Nederlands Kanker Instituut of een oncologieverpleegkundige, zoals vrijwel elk ziekenhuis dit heeft?

• marielle

hoi Judith,

ga ns naar www.borstkanker.net dan naar vraag en antwoord en dan via het thematisch over zicht naar prothese en reconstructie, ik denk dat jou vraag hier inmiddels al wel beantwoord is; en anders kan hij hier wel beantwoord worden!

succes,

gr Marielle

• Ria

Hallo Judith,

De BorstkankerVereniging Nederland (BVN) heeft door het hele land Borstprothesen Informatie Centra (BIC). Je kan daar informatie krijgen van vrouwen die zelf ervaring hebben met het dragen van borstprotheses, de verschillende soorten protheses, etc.

Ik denk dat je daar wel aan je informatie kunt komen.

Adressen en openingstijden van BIC kun je opvragen bij de BVN: 030-291 72 23

Succes met je opdracht.

Groeten, Ria