Borst-kanker met uitzaaiing naar longen en hersene

• Tineke

Hallo,

9 jaar geleden is er bij mijn schoonmoeder borst-kanker geconstateerd.

Zij is daar voor behandeld dmv amputatie en chemo-kuur.

Nu heeft ze uitzaaiingen , 1 in de longen en 3 in de hersenen.

Voor dat laatste heeft ze 5 bestralingen gehad in 1 week.

Verder behandeling is niet meer mogelijk.

Ze is bijna blind , word steeds erger.

Heeft vreselijk dikke voeten en buik , maar klaagt nooit over pijn.

Wie heeft hier ervaringen mee?

We willen graag weten waar we aan toe zijn , de internist spreekt niet over het verloop van de lijdensweg.

Dus wij willen graag weten of er mensen zijn die ons kunnen vertellen hoe lang deze lijdensweg voor haar zou kunnen duren , en die herkenning vinden bij haar symptonen zoals die dikke voeten en buik.

Groeten Tineke

• marre

Weet je iets meer over de tumor? Mijn moeder had een baarmoedersarcoom met uitzaaiingen naar longen, lever en zij kreeg een enorme dikke buik en ook dikke voeten. Bij haar werd eea geconstateerd en 5 weken later is ze overleden omdat haar nieren het begaven. Laat je hierdoor niet afschrikken want een sarcoom is zeer agressief en haar ziekteverloop is dus uitzonderlijk. Ik vind wel dat je er recht op hebt om een beetje te weten waar je aan toe bent. De arts zou zich daar toch wel iets over moeten kunnen uitlaten. Ik ben heel blij dat de artsen bij mijn moeder vanaf het begin daar heel duidelijk over zijn geweest, zo hebben we de tijd die we hadden zo nuttig mogelijk kunnen invullen. Niet alleen naar jullie toe, maar zeker ook naar je schoonmoeder toe, die heeft toch zeker het recht om een beetje te weten wat ze kan verwachten? Heb je zelf al eens een gesprek met de behandelend arts aangevraagd? Misschien geeft dat wat meer duidelijkheid?

• Tineke

hallo

ik weet geen specifieke naam ik weet alleen dat het om een uitzaaiing van borstkanker,in long en hersenen gaat.

sinds een paar dagen heeft ze het gevoel dat ze een verlamd gevoel in linker hand en been,eerst omschreef ze dit als kramp.

groetjes tineke