paniek!!!

• jongen17jaar

hoi allemaal,

nu ben ik effe helemaal in paniek,ik ben sinds vrijdag ziek,gewoon misselijk van veel bier etc. nu heb ik vanaf zaterdag heel veel buikpijn en moet ik heel vaak naar de wc(diaree denk ik),nou dat kan dacht ik zo,maar toenet zag ik bloed onder in de wc komen,nou heb ik ergens op tv gezien dat je dan kanker heb,ik weet er superweinig van maar nu ben ik dus helemaal in paniek,ik meen echt dat dit een symptoon is of heb ik dat mis,echt nu voel ik me klote,

mischien slaat dit nergens op maar ik wil toch eerst wat weten hierover

wat moet ik nu doen ????

• Yvonne Bosman

Hallo,

Je gaat nu eerst naar de huisarts toe en vertel hem dit alles.

Het kan zijn dat jij heel veel naar de w.c. moet gaan omdat jij diaree hebt. Het kan ook zijn dat er een scheurtje is bij jouw anus door te veel naar de w.c. te gaan.

Als je zekerheid wilt weten, ga dan naar de dokter toe. Raak aub niet in paniek.

Sterkte

Yvonne

• Marijcke

Of je hebt een infectie opgelopen. Je klachten kunnen bijvoorbeeld ook bij een darmvirus of bacterie passen. Van salmonella kan je ook bloed bij je ontlasting krijgen. Bij 1x bloed in je ontlasting hoeft niet direct te betekenen dat je kanker hebt, het is wel belangrijk om ermee naar de huisarts te gaan om te kijken wat er aan de hand hebt. Je verhaal van het plotselinge ontstaan van klachten, buikpijn en bloed bij de ontlasting doet veel meer aan een infectie denken! Morgenochtend meteen de huisarts bellen en een afspraak maken.

• Marijcke

En zoals Yvonne Bosman al zei: niet in paniek raken!

• jongen17jaar

ja harstikke bedankt,ik schrok echt…want het is erna tot nu toe niet gebeurd maar ik werd echt bang net,nu bloed et niet meer maar net 1 keer wel dus ik schrok gewoon toen ik eraan dacht wat ik op tv had gezien

klinkt mischien dom maar ik ben altijd bang geweest voor kanker en vandaar dat ik beetje overdreven mischien reageerde erop

• Yvonne Bosman

dank marijcke, vind het best wel sneu voor die jongen.

liefs van me

• Marijcke

Ben je nu alweer helemaal beter? Als je verder ook nergens last meer van hebt moet je je echt geen zorgen meer maken. Als je je verder ook nog niet lekker voelt of als je nog eens bloedverlies hebt dan wel naar de huisarts he!

• jongen17jaar

hoi,nee nu is alles weer bijna normaal,alleen nog iets vaker als normaal naar de wc,geen maagpijn en voel me goed dus ik denk dat het wel goed zit

maar ik schrok gewoon,mischien overdreven gereageerd

in ieder geval harstikke bedankt mensen!!

• liesbeth verheyen

Hey,

Ik snap heel goe dat je in paniek bent.

Het hoeft niet direct zo erg te zijn want het kan evengoed iets anders zijn!

maar ik begrijp je reactie wel.

Ga je nu naar de dokter? Ik hoop dat je wat gterust bent nu want het kan iets heel onschuldig zijn.

groeten liesbeth