hoe kom je aan de beurt?

• eligio

Nogmaals bedankt voor eerdere reacties.

Is het nou overal in ned. dat men weken , zelfs maanden op de wachtlijst voor een urgentie operatie moet wachten?

• Judith

Wat voor opertie is het dan? Vrijwel alle oncologische (kanker-)operaties worden met urgentie (binnen enkele weken) uitgevoerd.

• Mandy

Weet je hoe dat komt dat oncologiepatienten zolang moeten wachten op een operatie of behandeling (heb het gezien met mijn moeder ) Dat komt omdat Nederland zo graag Buitenlandse Patienten (dus die in het buitenland wonen) gratis willen behandelen en daardoor gaan onze eigen patienten er onder lijden en niet te zuinig ook ! Dus als het nieuwe ministerie hier nu eens verandering in gaan brengen dan zal het alvast een heel stuk schelen

Ik kon een meisje (helaas overleden) die alleen in Amerika nog behandeld kon worden voor kanker en haar ouders kregen nadien een dikke vette rekening toegestuurt ! Als de Nederlandse ziekenhuizen dat nou ook een zouden gaan doen dan zal het echt een heel stuk schelen !

Want ik vind het belangrijk dat eerst de Nederlandse (dus in nederland wonende ) Patienten worden geholpen en daarna de rest pas .als er tijd en geld voor is ! want daar twijfel ik ook wel eens aan !!

Maar goed dit is een onderwerp waar ik me persoonlijk gewoon heel erg boos over kan maken en daarom stop ik er ook maar over !!

Groeten en heel veel sterkte gewenst allemaal en weet dat ik aan jullie denk

Liefs Mandy

• Judith

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord, dat er “heel veel buitenlandse patienten” eerst worden behandeld. Je bedoelt toch niet dat ene zielige geval uit een derde wereldland dat bij wijze van media-hype geholpen wordt? Denk je nou echt dat daar de wachtlijsten onder te lijden hebben? Kom nou toch!! Ik werk al jaren in de gezondheidszorg en heb nog nooit een dergelijke buitenlandse patient voor zien gaan voor een nederlandse.

• Mandy

Nou ik toch echt wel ! Op mijn eigen moeder zelfs ! Mijn moeder lag te verekken van de pijn en doordat er zo nodig iemand uit Weet ik veel waar was aangekomen heeft mijn moeder drie weken liggen verekken van de pijn (bij ons thuis op de bank) Vind je dat erg normaal dan ? Ik niet eerlijk gezegt ! Toen mijn vader het ministerie van Gezondheidszorg had gebeld en er melding van had gemaakt ,werd ze ineens wel geholpen en ging de telefoon 10 minuten later (het ziekenhuis)

Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig dan hè

• Judith

Ik kan je zeggen dat het gelukkig bijzonder weinig voorkomt. Ik vind het erg jammer, dat juist jouw moeder “slachtoffer” is geworden van een dergelijke situatie (en dat meen ik echt, hoewel het kennelijk op jou niet zo overkomt).

• Mandy

Jawel lieve Judith zo komt het wel op mij over hoor :-) Alleen maakt het mij zo boos en verdrietig als ik eraan terug denk

Ik hoop dat je me snapt

Liefs Mandy

• koos

Eerlijk gezegd hebben jullie alletwee gelijk, het komt niet elke dag voor, maar het komt wel voor. Als er bizonder bezoek uit het buiten land komt, word daar ook een heel team voor klaargezet, plus operatie kamer, dan lig jij te kreperen, en is er gewoon een team en een operatie kamer over .Maar goed dat we niet alles weten.

vriendelijke groeten ,Koos

• Mandy

Nou iemand uit het buitenland is maar een gewone patient die gratis (free ) behandeld wordt hier in Nederland hoor ! Dus die moeten ze voortaan ook maar op de wachtlijst zetten en dan wacht ie maar netjes op zijn/haar beurt ! Want dat moeten wij als Nederlander zijnde ook

En een gewone patient uit het Buitenland valt bij mij niet onder bijzonder bezoek hoor !! Sorry dat ik het zeg !!

• Chantal

Mijn broer ging op vrijdag naar de huisarts en werd meteen doorverwezen voor een echo. Die kreeg 'ie dezelfde dag. Op dinsdag kreeg hij de uitslag en op woensdag moest hij bij de uroloog komen. Op vrijdag werd hij al geopereerd en op vrijdagavond kreeg hij de uitslag: het was dus kwaadaardig. Het *kan* dus heel snel gaan.