informatie

• Helen Dam

In verband met mijn afstudeeropdracht heb ik een vraag aan patienten die chemokuren gehad hebben n.l.:hoe was de informatie omtrent de eerste chemokuur,was alles in een keer duidelijk,was u informatie kwijt of was deze niet verteld?Laat uw stem horen !! Ben erg benieuwd!

• marielle

hoi hoi

ik heb goede informatie gehad voor ik de eerste chemo kreeg en ook ten tijde van de eerste chemo… echter het is heel moeilijk om echt info te geven, omdat je als patient niet weet hoe dingen voelen die je nog nooit gevoeld hebt… alles wat nieuw is is eng, ook al weet je dat het kan gebeuren (vond ik) en sommige bijwerkingen ontstaan pas na een 2e of 3e kuur, en dan weet je vaak niet meer dat het genoemd is… hoewel ze bij mij bij de 2e kuur ook nog de gegevens gaven van de chemo die ik kreeg..

en soms heb je last en soms niet.. niemand kan het voorspellen.. juist bij chemo 1 krijg je veel info over klachten en bijwerkingen, terwijl de eerste chemo vaak goed te verdragen is.. (dat heb ik van meerdere mensen gehoord)…

als je veel info krijgt is het juist eng.. en veel dingen krijg je niet..echter weinig info kan later angst bezorgen…

mijn ervaring naar de verpleging toe is goed.. voelt goed..

gr Marielle

• charles huyben

Dag Helen

IK heb vorig jaar vier zware chemo kuren gehad, de uitleg was zeer goed, ook tijdens de eerste chemokuur werd er doorlopend bloeddruk opgemeten, dit in verband met een taxol kuur, en er werd om de vijftien minuten gechekt of alles in orde was , ik lag dat ook in het antoni van leeuwen hoek zieken huis .

Hulde aan het verplegend personeel, zeer behulpzaam zeer deskundig.'

Veel succes met je afstuudeer project,

charles huyben

• Laurens

Dag Helen,

ik heb dit jaar van april tm juli 6 chemokuren gehad in het MCRZ (medisch centrum Rijnmond-Zuid) locatie St. Claraziekenhuis.

De informatie die ik heb gekregen was erg goed. Ten eerste een uitgebreid gesprek met de oncoloog-verpleegkundige en daarnaast nog een uitgebreid boekje met info om eventueel thuis nog eens rustig door te kunnen lezen. Verder kreeg ik een telefoonnummer mee waar ik altijd naartoe kon bellen bij vragen.

Groeten en succes met je opdracht.