slokdarmkanker met uitzaaiingen naar lever

• Danielle

Hallo,

Bij mijn vader is slokdarmkanker met uitzaaiingen naar zijn lever geconstateerd. Nu heeft hij 6 chemo's gekregen ,en vandaag hebben we de uitslag gehad,waarbij we te horen kregen ,dat de chemo niet aangeslagen heeft. Nu is hij dus niet meer te genezen,en kunnen ze dun schijnbaar niets meer doen,dan een buisje plaatsen. Wie heeft met deze situatie ervaring en weet wat er nu verder allemaal komen gaat? >Momenteel weten we het echt niet meer. Graag zowel positief als negatief zodat we weten waar we aan toe zijn? ALvast bedankt . Groetjes Danielle

• Marjon Moussa

BesteDanielle Ik kan je hier niet veel over vertellen mijn vader is 9 maanden geleden overleden aan maagkanker met uitzaaiingen volgens mij loopt dat het welwat hetzelfde maar het beste is als je eens met de huisarts van je vader gaat praten die kunnen vaak nogal veel informatie geven en de telefoon waar je vragen kan stellen over kanker en het verloop,een secondopinion zou je kunnen proberen maar ik geef je niet veel kans omdat er uitzaaiingen zijn .Ik wens je ontzettend veel sterkte en als je wil mailen kan dat hoor

groetjes Marjon

• Mart

Hallo Danielle,

Toevallig is bij mijn stiefvader ook net slokdarmkanker met uitzaaiingen naar de lever geconstateerd.

Bij mijn stiefvader kan er helemaal niks meer aan gedaan worden.

Ik weet zelf ook niet wat ik moet doen. Ik zit nu in het buitenland eigenlijk voor een jaar. Ik zit hier nu net een maand maar ben waarschijnlijk wel van plan om naar huis te gaan. Het is gewoon allemaal ontzettend moeilijk.

Ik wens je veel sterkte!

Groetjes Mart

• Sandra

Mijn man is 19 januari j;. overleden aan slokdarmkanker met uizaaiingen naar de lever. Hij was nog maar 31 jaar. De hele ziekte heeft maar 5 maanden geduurd. Hij heeft weinig pijn gehad. En heeft de laatste dagen veel morfine gehad zodat ie rustig is ingeslapen. Dat is een gerusstellend iets. Maar de art had dit al aan ons gemeld dat hij het niet zal merken. Doordat de lever alle functies uitschakeld. Het is echt helaas een uit zichtloze diagnose slokdarmkanker met uitzaaiingen. Het ging 41/2 maand goed maar de laatste 2 a 3 weken ging ineens heel erg hard. De lever zet ineens op en dan is het afgelopen.

Ik wens jullie heel veel sterkte heb je vragen dan wil ik je altijd helpen.

Veel sterkte met deze moeilijke vermoeiende strijd.

Veel liefs Sandra

• marion pieters

hallo danielle

bij mijn vader is ook 2 maanden geleden slokdarm kanker gevonden.

met uizaaingen naar de lympeklieren ook hier is niks meer aante doen.er is toen een buisje geplaatst van het laatste stukje slokdarm zo in zijn maag.van af die tijd eet mijn vader heel weinig en drinkt ook weinig hij is bang dat hij nu stikt.maar dat kan helemaal niet de doktoren hebben het allemaal uitgelegd maar hij vind het nog steeds eng.

afgelopen zondag heeft hij waarschijnlijk een bloeding gehad,hij heeft nu 4 zakken bloed gekregen en vocht.

vandaag gingen ze weer kijken in het buisje of de tumor door het buisje is gegaan en dan leaseren ze het gelijk weg.we mochten bellen om 12 uur vanmiddag maar mijn moeder en mijn zus moeten persoonlijk komen bij de arts die hem heeft geholpen ik ben bang dat het niet goed gaat.

maar ik wil nog zeggen je vader moet de pakjes drinken die krijg je via je ziekenfonds mijn vader kwam in het begin ook aan {gewicht]het helpt echt er leven mensen alleen op die pakjes ik wens je veel sterkte heb je nog vragen mail me maar gr marion

• Sandra

Klopt daar was mijn man ook zo bang voor dat hij zou stikken. Hij had dan wel geen stand (buisje) was gelukkig niet nodig. Maar zijn angst 1 dag voor hij overleed was ook om te stikken en de huisarts heeft ook aan hem verteld dat hij daar niet bang voor hoeft te wezen. En hij was ook heel bang voor de dood en ze heeft hem gelukkig kunnen helpen zodat hij geen angst had toen hij overleed. Ik ben mijn huisarts heel dankbaar dankzij haar is hij rustig ingeslapen en heb ik nu vrede met hoe het allemaal is gegaan. Ondanks dat hij nog maar 31 jaar was. Maar ja ga er zelf maar voorstaan om te weten dat je niet lang meer heb te leven. Mijn man zei ik heb respect voor je wat je allemaal doet voor me. Maar na een ziekte van 5 maanden heb ik alleen maar respect voor de patienten. Ik als vrouw zijnde heb gewoon gedaan wat ik moest doen.

Veel sterkte allemaal en veel kracht toegewenst

• Mart

Dank je Sandra voor je fijne woorden!

Vandaag hebben de doktoren gezegd dat het waarschijnlijk niet zo lang meer zou duren voordat hij sterft. Zijn lever is al heel erg aangetast, ook kan hij al niet veel meer eten. Hij zit heel snel vol. Terwijl de diagnose pas een week gesteld is!

• Sandra

Hallo,

Ja helaas zijn het de woorden die ik liever niet had willen horen. Maar ik vind dat als wij mekaar al niet helpen wie dan wel? Helaas heb ik de ervaring met deze ziekte. En alleen met eerlijkheid kan je wat. Voor @!#$ verhalen moet je in de story wezen. Dus vandaar de harde realiteit. Ik wens je heel veel sterkte en wat ik tegen mijn vriendin de man zei (vriendin is vorige week begraven ) deze sluipmoordenaar gaat harder dan wij willen. Besef dat het elke dag over kan zijn. Ik heb het ook mee gemaakt. In 1 dag was hij in een soort coma terwijl ik die avond daarvoor een heel goed en fijn gesprek heb gehad met hem. Dus ik kan jullie allleen maar op je hart drukken dekt je zelf in en neem elk moment gewoon die je kan nemen met mekaar.

Veel liefs Sandra

• wil

BESTE MART.

lever kanker gaat heel snel mijn man had het ook en heeft maar een kort ziek bed gehad 3 weeken en kon op het laatst ook niet meer eten . het ging zo snel .een avond voor zijn dood hebben we samen nog veel gepraat en ook nog wel even gelachen en de dag er op is hij heel vredig ingeslapen.de lever is je fabriek van je lichaam en als die echt ziek is dan gaat het erg snel. ik wens je veel sterkte voor nu en straks .groetjes van wil.

• Mart

Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop voor mijn stiefvader en ons dat hij nog een poos blijft leven maar dat zal waarschijnlijk niet het geval wezen. Het is wel goed om de realiteit onder ogen te zien ook al is tie niet altijd even goed te verdragen.

Wat ik nog wel wil vragen; hadden de mensen die eraan gestorven zijn veel pijn of viel het mee? Als ze pijn hadden kregen ze dan ook morfine??